شورای شهر اصفهان آمادگی تعامل در حوضه آبریز زاینده رود را دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی هر گونه تعامل مطلوب و تأثیرگذار در کل منطقه زاگرس، زردکوه بختیاری و حوضه آبریز زاینده رود را دارد، اما برای حل مسئله از زاویه‌های دیگر و به موازات تعامل، باید راه‌های دیگر را به روی خود بگشاییم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز (یکشنبه) در سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: وظیفه بزرگی که در این روزها بر دوش همه ما سنگینی می‌کند این است که پیام نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم برای عاشقان او رنگ و بوی دیگری داشته باشد و در هر کوی و برزنی با عشق و شور انقلابی، خیمه‌ای برای عزاداران او برپا شود و خودمان را در آن سهیم بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید عزم راسخ برای متفاوت دیده شدن این محرم را داشته باشد، افزود: لازم است با هماهنگی هیئت‌های معظم مذهبی اصفهان بتوانیم در تاسوعا و عاشورای حسینی منظره باشکوه و درخور شأن اصفهان از دل باختگی و شور حسینی با اجتماع عظیم، یکپارچه و شورانگیز البته با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا برگزار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعضای شورا به لطف و عنایت خداوند در سنگری قرار گرفته‌اند که همه اجزا حکومت امروز از یک جنس و با یک شعار مطیع امر رهبری معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه مردم از ما مطالبات زیادی دارند، ادامه داد: مردم بزرگ و شهید داده اصفهان از ما توقع دارند آنها را در عمل و نه در شعار باور داشته باشیم، خواسته‌های آنها را حق بدانیم و به جامعه نخبگانی ایشان و نظرات کارشناسانه آنها توجه کنیم؛ در جهت رفع مشکلاتشان سخت‌کوش باشیم و روآوری درخواست‌های آنان را به خود برحسب امر امام معصوم (ع) از نعمت‌های الهی برشمریم و از آن ملول و آزرده خاطر نشویم.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: شهرداری در حقیقت یک نهاد مردمی و برخاسته از درون مردم و به صورت مستقیم توسط مردم و سرمایه مردم اداره می‌شود، بنابراین با حفظ امانت‌داری باید در جهت تسریع در ساماندهی سیستم جامع الکترونیک شهرداری و هوشمند سازی شهری و اجرای عدالت و زدودن هرگونه تبعیض، ظلم، خودمحوری و خودرایی، رانت خواری و واسطه‌گری، تلاش وافر و جدی داشته باشیم.

وی افزود: پیشینیان ما در بسترسازی برخی از مراحل هوشمندسازی تلاش کردند ولی به سرانجام نرسید لذا از اعضای شورا و مسئولان حوزه شهرسازی و برنامه‌ریزی می‌خواهم در تحقق این مهم جدیت و همکاری لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم از ما توقع دارند آب در زاینده رود همیشه جاری باشد، اظهار کرد: آب یک مسئله درون استانی صرف نیست و باید نگاه ملی و فرا استانی به آن داشت و اگرچه تلاش‌های زیادی شده تا خط تونل کوهرنگ سه و احداث سد آن عملیاتی و اجرایی و احداث تونل بهشت آباد با گذر از هفت خان محیط زیست آغاز شود و آب شرب مردم محله‌های شهر اصفهان که بعضاً با تانکر آبرسانی می‌شود از تونل گلاب تأمین شود که در این خصوص تلاش‌های زیادی شده است و اگرچه آب را از خلیج فارس به استان‌های جنوبی کشور و در ادامه به استان‌های مرکزی و شاید در آخر با ده‌ها مسئله پیچیده با سرمایه گذاری نسبتاً پرخرج اصفهانی‌ها به اصفهان برسانند که ظاهراً اقدامات خوبی هم انجام شده است، اما به نظر می‌رسد مسئله آب زاینده رود با این امور رفع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما با مردم شریف و همسایگانمان در استان‌های همجوار که بسیاری از معتمدین، متنفذین، نخبگان و مدیران قبلی و فعلی آنها و بسیاری از اقوام ایشان سال‌های مدیدی است که در اصفهان ساکن هستند و عملاً همه خود را اصفهانی می‌دانیم، در یک تعامل خانوادگی هستیم و برای حل مسئله درون خانوادگی سخت به سوی ایشان دست نیاز دراز می‌کنیم.

نادرالاصلی تاکید کرد: باید بزرگان قوم بختیاری پیش قدم شوند تا مسئله‌ای که بعضاً افراد بدون توجه به عمق موضوع و بی مورد در بروز شکاف و اختلاف آن نقش دارند را خود حل کنیم.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی هر تعامل مطلوب و تأثیرگذار در کل منطقه زاگرس و زردکوه بختیاری و حوضه آبریز زاینده رود را دارد، اما برای حل مسئله از زاویه‌های دیگر و به موازات این امر تعاملی و تفاهمی مهم، باید راه‌های دیگر را به روی خود بگشاییم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سالانه حداقل بالغ بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب با کیفیت عالی از استان خارج می‌شود که ما از آن سهمی نداریم که بسیاری از مناطق جنوب استان اصفهان در وهله اول و سپس سایر مناطق اصفهان می‌توانند از آن بهره ببرند، اگرچه بر روی این طرح مطالعه شده ولی کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: برخی از منتفذین سیاسی و زیاده خواه استان‌های شرقی ما به تاراج آب اکتفا نکرده و همیشه با اتکا به مدیریت‌های کشوری که ده‌ها سال است در اختیارشان بوده، سهم مردم را من غیر حق مطالبه و زیاده خواهی می‌کنند و هم اکنون نیز طرح جدیدی در انداخته که تونلی جدید از زیر اراضی جنوبی اصفهان با حجم بسیار زیادی آب ایجاد و آن را برای باغات پسته و دشت‌های کشاورزی خود ببرند.

نادرالاصلی ادامه داد: مطالعات این طرح و هماهنگی کشوری و منطقه‌ای آن انجام شده است، ولی مسئولان اصفهان هنوز در پی آب بهشت آباد بوده و به شروع حفر تونل آن دل خوش هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان را ما برخوردار می‌دانیم و در یک اصفهان ستیزی بعضاً کشوری، اصفهان را زیاده خواه می‌دانند، افزود: خوب است متولیان امر نگاهی به مناطق حاشیه‌ای شرق، شمال، شمال غرب و حتی نواحی مرکزی اصفهان داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: جمعیت حدود ۴۰۰ هزارنفری مهاجر اصفهان را همشهری‌های خود قلمداد می‌کنیم و اغلب سال‌های زیادی است که در عسر و حرج زندگی می‌کنند و با وجود آنکه در سال‌های اخیر به آنها خدمات خوب شهرسازی ارائه شده است، اما در زمینه مسائل زیست محیطی، مسکن، شغل، معیشت، فرهنگ و سایر حوزه‌ها کمتر موفق بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: در یک حرکت جهادی و انقلابی باید برای اشتغال پایدار جوانان مناطق کم‌برخوردار با استفاده از ظرفیت و همکاری نهادهای مربوطه و ظرفیت شورای اسلامی شهر و شهرداری به خصوص مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری اقدام شود.

نادرالاصلی ادامه داد: باید تلاش کنیم در یک بازه زمانی کوتاه و با عزم جدی، محرومیت و حاشیه نشینی و مشکلات اجتماعی را از همه مناطق اصفهان به خصوص مناطق مذکور، با نگاه جدید با اولویت حل مشکل مسکن و ایجاد تسهیلات مسکن با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی و همراهی و یاری مدیریت شهری برطرف کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای بهبود وضعیت و ساختار امور اداری و منابع انسانی شهرداری و هویت بخشی به آن در تعامل با شورای عالی استان‌ها، وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی، گفت: باید کارکنان شهرداری مانند همه ادارات و سازمان‌های رسمی کشور کرامت لازم را کسب کنند. اکثر قریب به اتفاق کارکنان شهرداری‌ها از اینکه امنیت شغلی ندارند، یعنی هویت اداری رسمی و ثبات کاری مشخص ندارند، معترض هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بسیاری از همکاران متدین و دست پاک ما در شهرداری علی رغم عزت نفس، از اینکه شرایط مطلوب، حقوق، خدمات و رفاهیات را به حد ضرورت زندگی ندارند، گلایه مند هستند و شهرداری این ظرفیت و توان را دارد که برای زدودن تبعیض و بی عدالتی و حل مشکلات بحق کارکنان خود، به موازات خدمت رسانی به مردم و در جهت ارتقا خدمت به شهروندان، اقدام جدی کند.

وی گفت: وجود سازمان میادین شهرداری و به خصوص فروشگاه‌های کوثر و گستردگی آن در مناطق مختل شهری، فرصتی کم بدیل است تا ما در یک رابطه برد-برد بهترین سرویس‌های فروشگاهی را به همکاران اعطا کنیم و در ارتباط با مجموعه‌های خیریه‌ای اصفهان که بحمدالله در ارائه خدمات مومنانه هریک از دیگری گوی سبقت را دارد، با اعطا کارت‌هایی مانند اصفهان کارت بهترین خدمات خرید را هدیه کنیم.

نادرالاصلی اضافه کرد: همچنین می‌توان با اطلاع رسانی به اقشار گوناگون جامعه به هیأت امنای مساجد و علما و روحانیت، زمینه خدمات بیشتر و بهتر به قشر آسیب پذیر و محلات محروم را با استفاده از این ظرفیت فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان همواره قطب گردشگری در ایران و جهان بوده و صنعت گردشگری در حوزه فرهنگ، تاریخ طبیعت، توریست درمانی و صنایع دستی امروز گرفتار مشکلات عدیده است، تصریح کرد: زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه آثار تاریخی، ملی و مذهبی مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است و اثر ارزشمند میدان امام خمینی (ره) و سایر آثار تاریخی اصفهان نیازمند مهربانی و توجه بیشتر است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: صنایع دستی بیشتر به صنایع ماشینی تبدیل شده است، اساتید بزرگ و اسطوره‌های هنر در اصفهان رو به کاستی هستند، آثار نفیس و ارزشمند مورد بی مهری قرار می‌گیرد. خانه‌های بسیار زیبا و تاریخی به دلایل گوناگون، در حال از بین رفتن و یا در اختیار جریاناتی است که از آن بهره چندانی برده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: شورای ششم باید نقشی متفاوت با گذشته در یک تعامل و همراهی و همکاری به خصوص با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای احیا بافت‌های تاریخی و گردشگری در شهر اصفهان و همچنین در شهرهای دیگر با رعایت ضوابط و قوانین و ملاحظات مربوط داشته باشد.

نادرالاصلی اضافه کرد: برای ایجاد درآمدهای پایدار و برای اداره شهر و ارتقا سطح زندگی مردم بسیاری از متخصصان و اندیشمندان و دانشگاهیان بر این باور هستند که باید راه‌های جدید تولید ثروت را احصاء و برای آن برنامه‌ریزی کرده، گسترش شهرک‌های علم و فناوری و تحقیقات و روآوری به استارتاپ ها و علوم نوین، ایجاد شهرک‌های مربوط یکی از مهمترین مسیرهایی است که می‌تواند ما را برای رساندن به این مهم دلالت کند تا ارتقای سطح زندگی مردم و اعتلای جایگاه اصفهان محقق شود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار، ابراز امیدواری کرد: اخلاق حرفه‌ای در زمینه خبر و رسانه که در نظر داشتن رضای الهی در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری بر حفظ ارزش‌های جامعه بر مبنای راستی و درستی و صداقت در حفظ و انتقال خبر است، مدنظر همه فعالان این عرصه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شهردار یکی از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر در هر دوره است، گفت: انتخاب شهرداری درخور شهر شهیدان، شهر علم و فقاهت و ادبیات و هنر و اقتصاد امری بس مهم است که باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: انتخاب یک چهره فرهنگی و با شناخت کامل از اصفهان، یک چهره مردمی، ولایتمدار، انقلاب و جهادی که بتواند میدان‌هایی که موسوم به میدان مین شده است را خنثی و راه پیشرفت را از درون سخت راهه ها اختیار کند، ضروری است.

نادرالاصلی گفت: یک چهره مدیر و مدبر و کارآمد و آشنا به مسائل شهرداری و اداره شهر، جوان و جوان گرا و معتقد به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، در همه جهات می‌تواند فرصتی را ایجاد کند تا مردم باور کنند مردی از جنس خود آنان بر اریکه اداره شهر نشسته و آنها را ولی نعمت خود می‌داند.

کد خبر 513155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.