آیا کودکان به گونه دلتا ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؟

از آنجایی که کودکان زیر ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن نیستند ممکن است بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا قرار بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تقریباً ۷۲ هزار کودک و نوجوان در هفته گذشته در آمریکا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند بدین ترتیب تعداد کودکان مبتلا به این بیمار نسبت به هفته پیش از آن ۱۹ درصد افزایش یافته است. هنوز شواهد کافی در دسترس نیست که نشان دهد کودکان زیر ۱۲ سال بیش از دیگران در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

تقریباً ۸۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال در آمریکا به صورت کامل واکسینه شده‌اند و ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کرده‌اند در صورتی که کودکان زیر ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن نیستند خطر ابتلا به بیماری در میان این گروه از افراد بیشتر است علاوه بر این قدرت انتقال بالای گونه دلتا ویروس کرونا باعث شده است کودکان بیشتری به این ویروس آلوده شوند.

از آنجایی که دلتا به گونه غالب ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است، افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است. محققان در حال بررسی تأثیر این گونه از ویروس بر سلامت کودکان هستند البته هنوز مشخص نشده است که آیا علائم ابتلا به این گونه از ویروس کرونا در مقایسه با گونه‌های قبلی کرونا برای کودکان شدیدتر است یا خیر؟

کد خبر 513143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.