مشهد همزمان با ماه محرم سیاهپوش می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از سیاهپوش شدن این کلانشهر همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام شهادت سید الشهدا (ع) و یاران وفادارش، امسال نیز همانند سال‌های گذشته، اقدامات ویژه‌ای در راستای آماده سازی شهر برای عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و تلاش شده است تا خدمات مطلوبی به زائران و مجاوران حریم قدسی رضوی ارائه شود.

وی افزود: در همین راستا، حدود ۱۳۰۰ عدد از پرچم‌های نصب شده در میادین و عرشه پل‌های شهر به رنگ مشکی درآمده و به منظور سیاهپوش کردن فضاهای شهری، طرح‌های مناسبتی ایام محرم، در بیش از ۶۵۰ عدد از بیلبوردها و استرابردهای نصب شده در نقاط مختلف شهر مشهد اکران خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در این ایام بیش از ۳۴۰ عدد از سازه‌های مناسبتی مستقر در نقاط پرتردد شهری در اختیار هیئت‌های مذهبی و شهروندان قرار دارد و هیئت‌های مذهبی می‌توانند از این سازه‌ها به منظور اطلاع رسانی مراسم‌ و ویژه برنامه‌های مذهبی ایام محرم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این ایام، معابر منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت ویژه تنظیف و شستشو خواهد شد و بر اساس هماهنگی‌ها و در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران و مجاوران حریم رضوی در دهه اول ماه محرم، پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود و به منظور افزایش خدمات دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در این ایام اقدامات لازم شده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در محرم امسال، ۸۲ المان مناسبتی در سطح شهر جانمایی خواهد شد و با توجه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تاکید بر برنامه‌های اجرایی در فضای مجازی، ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی در سطح مناطق ۱۳گانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 513126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.