نام بازیکنان لستر بر اتوبوس‌های سبز شهر نقش می‌بندد

مشارکت مردم در طرح‌های عمرانی در ساتهمپتون، حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی در منچستر، نام گذاری اتوبوس‌های شهر به نام بازیکنان در لستر، جان تازه یافتن فرهنگسرای شهر در دربی و تأمین مسکن برای نیازمندان در نوریچ، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از قهرمانی تیم فوتبال لسترسیتی در جام حذفی انگلیس، شورای شهر لستر ناوگان اتوبوس‌های برقی که سفرهای سالم و سبزتری به لستر آورده‌اند را به نام بازیکنانی را که برای اولین بار در قهرمانی جام حذفی کمک کرده‌اند زینت می‌بخشد.

با تصویب شورای شهر لستر نام ۱۱ اتوبوس سبز و بدون آلایندگی که در پارک و مسیرهای شهر تردد دارند، به نام بازیکنان لسترسیتی که فینال ومبلی را در ترکیب اصلی حضور داشتند می‌شود و قرار است نام بازیکنان تعویضی بر چهار اتوبوس برقی دیگر بعداً نمایش داده شود. گفتنی است اسامی و شماره بازیکنان به طور برجسته در زیر شیشه جلو هر اتوبوس نمایش داده می‌شود و تشخیص آنها برای افراد آسان خواهد شد.

پیتر سولزبی، شهردار لستر در این خصوص گفت: هنگامی که اتوبوس‌های برقی بدون آلایندگی را در اوایل سال جاری تحویل گرفتیم، از شهروندان در رسانه‌های اجتماعی خواستیم تا نامی برای آنها انتخاب کنند. یکی از بیشترین پیشنهادات این بود که در صورت قهرمانی لستر در جام حذفی، اتوبوس‌ها به نام بازیکنان نامگذاری شوند. از این که لستر قهرمان جام حذفی شد خرسندیم و خوشحالیم که بازیکنان نام خود بر اولین اتوبوس‌های برقی لستر خواهند دید.

منچستر؛ حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

با انعقاد قرارداد همکاری بین شورای شهر منچستر و دانشگاه متروپولیتن این شهر قرار است دو برنامه مدون برای فارغ‌التحصیلان منچستری اجرا شود تا از طریق آن دانشجویانی که به بازار کار وارد می‌شوند بتوانند مشاغل محلی را دنبال و در آنها فعالیت کنند.

همچنین به فارغ‌التحصیلان این فرصت داده می‌شود که با آموزش توسعه مداوم حرفه‌ای که توسط شورای شهر ارائه می‌شود به کار گرفته شوند تا از شروع زندگی حرفه‌ای خود اطمینان حاصل کنند. با توجه به اینکه هزاران شرکت کوچک و متوسط اقتصاد شهر را تشکیل می‌دهند، مهم است که این حمایت در نسل بعدی به نیروی کار منچستر و رهبران تجاری آینده تبدیل شوند.

در واقع هدف این طرح حمایت از فارغ‌التحصیلان برای استخدام در منچستر بزرگ است که برای رشد شهر، بازار کار و بهبود منطقه از کرونا بسیار مهم است. در نتیجه سعی می‌شود همه مناطق شهر از این طرح سود ببرد و شرکت‌های کوچک و متوسط از فارغ‌التحصیلان ماهر استفاده خواهند کرد.

در خصوص جزئیات این طرح گفته شده است در ابتدا، گروهی متشکل از ۱۰ شرکت کوچک و متوسط پس از یک فرایند درخواست، توسط دانشگاه انتخاب می‌شوند. پس از انتخاب این گروه، یک شرکت خصوصی به نام منچستر مت با آن مشاغل همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که نقش‌های فارغ‌التحصیلی ایجاد شده برای آنها و متقاضیان مفید خواهد بود.

گاوین وایت، عضو کمیسیون مسکن و اشتغال شورای شهر منچستر، گفت: این یک همکاری فوق‌العاده است و شورا بسیار خوشحال است که در کنار دانشگاه متروپولیتن منچستر برای ایجاد طرح فارغ‌التحصیلی ما در منچستر همکاری می‌کند.

وی گفت: این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است اگر بگوییم که اقتصاد شهر در نتیجه یک سال گذشته بسیار آسیب دیده است، اما در این شرایط سخت، آنچه بیشتر اهمیت دارد توانایی بازسازی بهتر از قبل است. هیچ وقت کمبود جوانان با استعداد در منچستر که اولین قدم‌ها را در بازار کار بر می‌دارند کم نشده است.

عضو شورای شهر منچستر ادامه داد: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که با استعدادترین متقاضیان مشاغلی پیدا می‌شوند که نه تنها به نفع آنها بلکه برای اقتصاد منچستر و رشد آینده شهر نیز خواهد بود. ما مفتخریم که می‌توانیم از فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های کوچک و متوسط حمایت کنیم، به ویژه در این دوران چالش برانگیز. این طرح همچنین از چشم‌انداز شورا برای قرار گرفتن در رده برتر شهرهای درجه یک تا سال ۲۰۲۵ پشتیبانی می‌کند و هدف آن حفظ توسعه و جذب افراد ماهر در منچستر است.

ساتهمپتون؛ مشارکت مردم در طرح‌های عمرانی

شورای شهر ساوتهمپتون با صدور اطلاعیه‌ای از مردم این شهر دعوت کرد تا آخرین پیشنهادات خود را در خصوص پیش‌نویس طرح جامع بهبود مرکز ورزش در فضاهای باز ساوتهمپتون از طریق ارتباط با شورا ارائه دهند.

در خصوص جزئیات این پیش‌نویس آمده است: مراکز ورزش در فضاهای باز ساوتهمپتون اولین بار در سال ۱۹۳۸ با هدف دوراندیشانه "ارتقا سلامتی و اثبات یکی از دارایی‌های برجسته شهر" افتتاح شد. اگرچه تعدادی از تغییرات و پیشرفت‌ها در این سال‌ها در این مرکز ایجاد شده است، اما شورا تشخیص داد که علاقه زیادی به ایجاد چشم اندازی در آینده برای مرکز ورزش در فضای باز وجود دارد که پیشنهاد آن را برای ورزش‌های همگانی افزایش می‌دهد.

در سال‌های گذشته، این شورا با جامعه محلی و باشگاه‌های ورزشی در ارتباط بوده است تا موضوعات و ایده‌های کلیدی برای پیشرفت را شناسایی کند. این بازخورد اولیه، پیش‌نویس برنامه بهبود را ارائه داد که توسط بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ مورد بررسی و نظر قرار گرفت.

۸۹ درصد از آنها با مناطق اولویت دار پیشنهادی برای بهبود موافقت کردند که به شرح زیر است: توسعه مراکز، امکانات ورزشی، ایجاد فرصت‌های فعالیت بدنی و بهبود زیرساخت‌ها از آن زمان، شورا با شرکای خود در حال توسعه پیش‌نویس طرح جامع بهبودها است که برای آن ۱۶.۸۵ میلیون پوند بودجه به برنامه سرمایه شورا اختصاص داده شده است.

پیشرفت‌های پیشنهادی در پیش‌نویس طرح جامع شامل موارد زیر است:

مرکز جدیدی که امکانات، سالن بدنسازی، کافه و موارد دیگر را ارائه می‌دهد، زمین‌های جدید تنیس سرپوشیده، پیشرفت برای توسعه دوچرخه سواری در شهر، زمین‌های جدید فوتبال چمن مصنوعی، توسعه در زمین‌های هاکی و کریکت، بهبود مراکز ورزش زمستانی شامل یک زمین جدید اسکی، استفاده متفاوت از دیگر اجزا که شامل سالن بدنسازی در فضای باز، پارک اسکیت، محل بازی کودکان و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

پیش‌نویس طرح جامع بهبودها همچنین پیشرفت‌های دیگری در مسیرها، صندلی‌ها، روشنایی و ویژگی‌های محیطی در کل سایت ارائه می‌دهد.

دربی؛ جان تازه‌ای به فرهنگسرای شهر

با تصمیم شورای شهر دربی دو ساختمان که تحت عنوان فرهنگسرای شهر در پارک نورمانتون قرار دارد به زودی به آنها جان تازه‌ای بخشیده خواهد شد علاوه بر شورای شهر یک شرکت خصوصی که خدمات ورزشی ارائه می‌کند مرمت این ساختمان‌ها را را به عهده گرفته است.

این شرکت خصوصی طبق تعهدات خود که با شورای شهر دربی منعقد کرده است قصد دارد تأسیسات این فرهنگسرا را بازسازی کرده و مجدداً برای جامعه محلی مورد استفاده قرار دهد همچنین منابع مالی را از شرکای بخش خصوصی، داوطلبانه و عمومی تأمین خواهد شد تا این فرهنگسرا دوباره راه‌اندازی شود.

جری پیرس، عضو کابینه شورای شهر دربی گفت: ما بسیار خوشحالیم که با انجمن‌های دغدغه مند کار می‌کنیم و منتظر مزایایی هستیم که آنها برای پارک نورمانتون و امکانات آن به ارمغان خواهند آورد. آنها چیزهای زیادی برای ارائه به جامعه محلی دارند.

نوریچ؛ تأمین مسکن برای نیازمندان

پس از بررسی طرح تخصیص مسکن در کمیسیون مسکن شورای شهر نورویچ، خانواده‌هایی که در خانه‌های قدیمی یا آپارتمانی زندگی می‌کنند به راحتی می‌توانند صاحب خانه شوند. این طرح که به عنوان گزینه‌های تأمین خانه برای شهروندان شناخته می‌شود و توسط ۱۴ انجمن محلی مورد حمایت قرار می‌گیرد پس از بررسی شورا و موافقت آنها به تصویب رسیده است.

با توجه به اینکه تقریباً چهار هزار نفر در شهر منتظر خانه هستند، مهم است که سیاست تخصیص مسکن در شورا برنامه‌ها را به طور مؤثر اولویت‌بندی کند. این طرح علاوه بر بهبود نحوه اولویت بندی ثبت نام مسکن شهر، تغییر در معیارهای گروه بندی نیز سیاست‌های محلی را با قانون کاهش بی خانمانی و قوانین مربوط به مزایا مطابقت می‌دهد. همچنین تغییرات گسترده‌تر در این سیاست، راهی را برای افرادی که آماده اقامت در خانه‌های استیجاری شورا هستند، تسهیل می‌کند.

گیل هریس، عضو کابینه شورای شهر نورویچ که مسئولیت مسکن اجتماعی را بر عهده دارد، می‌گوید: بسیار مهم است که ما هر کاری را که ممکن است انجام دهیم تا مطمئن شویم که کسانی که بیشترین نیاز را به مسکن در نورویچ دارند بهترین شانس ممکن را برای به دست آوردن آن دارند.

وی گفت: شورای شهر نورویچ به ساخت خانه‌های جدید ادامه می‌دهد. حمایت از ساکنان در جستجوی خانه نیاز به حساسیت و اغلب درک موارد پیچیده دارد و من از همه کسانی که در این کار مهم دخیل هستند سپاسگزارم.

گفتنی است تغییرات از دوشنبه دوم آگوست اعمال می‌شود و برای همه متقاضیان فعلی و جدید مسکن تلاش خواهد شد، که در صورت انتخاب مستقیماً با آنها تماس گرفته می‌شود.

کد خبر 513119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.