حرف‌های احساسی تیلور درباره حسن یزدانی

قهرمان طلای المپیک و رقیب دیرینه حسن یزدانی، حریف ایرانی‌اش را اصلی‌ترین عامل انگیزه او برای پیشرفت در کشتی می‌داند و از یزدانی با احترام خاصی تمجید می‌کند.

به گزارش ایمنا، کشتی دیوید تیلور با حسن یزدانی یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که در بازی فینال وزن ۸۶ کیلوگرم رقم خورد و با پیروزی کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید.

تیلور که در ۲۰۱۸ بوداپست نیز حسن یزدانی را شکست داده بود، در حالی به مصاف کشتی گیر ایرانی رفت که این دیدار از نگاه بسیاری مهمترین نبرد کشتی جهان محسوب می‌شد و از این حیث مورد توجه بسیاری قرار داشت و در نشست خبری پس از مسابقه نیز خبرنگاران بسیاری از رسانه‌های بزرگ جهان در مقابل تیلور حضور یافتند تا از او پرسش کنند.

کشتی گیر آمریکایی که در حاشیه مسابقه نیز برخوردی صمیمانه و محترمانه با یزدانی داشت، در این کنفرانس مطبوعاتی که حالا ویدئوی آن وایرال شده و مخاطبان بسیاری هم در بین ایرانی‌ها پیدا کرده، در حدود دو دقیقه‌ای که راجع به یزدانی حرف می‌زند، با احترام ویژه از او یاد کرده و قهرمان ایران را «عامل انگیزه» خود قلمداد می‌کند.

کشتی‌های من و حسن داستان متفاوتی دارد

دیوید تیلور زمانی که با سوالی درباره حسن یزدانی مواجه شد، به این شکل پاسخ داد: ببینید من نمی‌خواهم خیلی راجع به پیروزی مقابل این آدم (حسن یزدانی) صحبت کنم، چون او به من کمک کرده تا کشتی گیر بهتری باشم و هر دفعه که من باهاش کشتی گرفتم یه داستان متفاوتی بوده. فکر می‌کنم ما اینجا برای کسب مدال طلا باهم رودررو شدیم و این برای طرفداران کشتی در سراسر دنیا اتفاق خیلی ویژه‌ای بود.

ما نمایندگان خوبی برای کشتی هستیم

او در مورد رابطه اش با حسن یزدانی هم توضیح می‌دهد: من باور دارم که ما (تیلور و یزدانی) نمایندگان خیلی خوبی برای ورزش کشتی هستیم؛ در مسیری که پیش می‌رویم، با روشی که رقابت می‌کنیم. همسرم دقیقاً بعد از فینال چند عکس از ما (تیلور و یزدانی) برایم فرستاد و من به این فکر می‌کنم که این چند عکس خلاصه بسیار خوبی از رابطه ماست

به خاطر یزدانی شکرگزارم

وی افزود: من و حسن [یزدانی] از نزدیک هم را نمی‌شناسیم؛ این درست است. ولی او من را به جلو هل می‌دهد و من هم او را. ما هر دفعه تا آخرین لحظه می‌جنگیم می‌دانید، احساسات و آماده سازی زیادی صرف مسابقه‌ای مثل فینال ما می‌شود. من به خاطر حضور حسن شکرگزار و سپاسگزارم. ما به جلو هل دادن همدیگر ادامه می‌دهیم و بدون شک این آخرین باری نبود که باهم رودررو شدیم و من منتظر دفعه بعدی هستیم؛ من دو ماه دیگر در رقابت‌های جهانی خواهم بود.

منبع: خبر ورزشی

کد خبر 513044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.