فولاد - استقلال/ ایستگاه آخر در گودال مرگ!

دیدار پایانی جام حذفی امشب (یکشنبه) در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و فولاد امشب یکشنبه - ۱۷ مرداد ماه - از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، فینال جام حذفی را برگزار خواهند کرد. آبی پوشان با انگیزه فراوانی برای پایان دادن به ناکامی‌هایشان و کسب جام پا به میدان خواهند گذاشت و فولاد با هدایت نکونام برای تکمیل مسیر صعودی شان به دنبال اختتامیه باشکوهی می‌گردند. نبردهای حساس فصل‌های اخیر استقلال و فولاد را هم به این ماجرا اضافه کنید تا مشخص شود انتظار چه فینال هیجان انگیزی را از مستطیل سبز گودال مرگ می‌کشیم.

جام هشتم به دست شماره هفت؟

شاگردان فرهاد مجیدی با وجود نمایش بی نظیر در هفته‌های پایانی لیگ به واسطه امتیاز سوزی‌های ابتدای فصل، نتوانستند در کورس با سپاهان و پرسپولیس باقی بمانند و به سومی قناعت کردند. آنها حالا اگر چه سهمیه غیرمستقیم سال بعد خود را قطعی کرده‌اند ولی می‌دانند برای راضی نگه داشتن هواداران شان راهی به جز کسب جام ندارند.

استقلالی‌ها مسیر سختی برای صعود به فینال جام حذفی طی کردند. آنها در شهر قدس از سد شاگردان تارتار گذشتند و بعد، ذوب آهن را از پیش رو برداشتند. بردن پرسپولیس در شهرآورد و مغلوب کردن قلعه نویی و شاگردانش، راه صعب‌العبوری بود که فرهاد و پسرانش به سلامت از آن گذشتند تا مسافر اصفهان شوند. مسیری که شباهات زیادی با داستان فصل قبل استقلال با مجیدی در جام حذفی دارد.

فولاد - استقلال/ ایستگاه آخر در گودال مرگ!

تکرار راه نیمه تمام

آنها فصل قبلی هم پس از عبور از رقیب سنتی، فینالیست شدند اما تراکتور ترمز آبی‌ها را کشید. حالا با گذشت یک سال و رفت و آمدهای مختلف روی نیمکت استقلال، دوباره فرصت به فرهاد رسیده تا هشتمین قهرمانی حذفی آبی‌ها را به دست آورد. استقلالی‌ها رکوردار قهرمانی در جام حذفی هستند و دیدار امشب، سیزدهمین تجربه حضور آبی پوشان پایتخت در فینال این مسابقات به شمار می‌رود.

فرهاد روی سکوهای نقش جهان

آبی‌پوشان برای فینال امشب محمد دانشگر و سید حسین حسینی را در اختیار نخواهند داشت و کادر فنی آن‌ها باید تصمیم دیگری برای پر کردن جای خالی بگیرد. از سوی دیگر فرهاد مجیدی نیز به دلیل محرومیت نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند و باید از روی سکوها شاگردان خود را هدایت کند.

فولاد چشم انتظار پایانی باشکوه

هر چه استقلال سابقه طولانی در این تورنمنت دیرینه دارد، فولاد کمتر موفقیتی در آن به دست آورده است. آنها نه تنها هرگز قهرمان جام حذفی نشده‌اند که نخستین بار طعم حضور در فینال را می‌چشند. این در شرایطی است که فولاد در لیگ برتر دو قهرمانی کسب کرده و نمایش خوبی اغلب در آسیا داشته اما جام حذفی، کمتر روی خوشش را به قرمز و زردهای اهواز نشان داده است.

با این وجود آمدن جواد نکونام و مدیریت سعید آذری رنسانسی در فولاد ایجاد کرده و آنها را به روزهای خوب گذشته نزدیک کرده است. شاید هیچ حسن ختامی باشکوه‌تر از کسب یک جام نتواند این چنین مزد دو فصل بی نظیر فولادی‌ها را بدهد و به همین علت نکونام و شاگردانش قصد ندارند اصفهان را بدون جام ترک کنند. گفتنی است از آخرین جامی که فولادی‌ها بالای سر برده‌اند، بیش از هشت سال زمان می‌گذرد.

فولاد - استقلال/ ایستگاه آخر در گودال مرگ!

بازی خداحافظی سعید و جواد؟

شایعاتی که از چندی قبل به گوش می‌رسید حکایت از جدایی جواد نکونام و سعید آذر در پایان این فصل داشت. برخی از پیشنهاد ذوب آهن به نکونام گفته‌اند و عده‌ای دیگر نوای بازگشت آذری به این باشگاه اصفهانی را کوک کرده‌اند با این حساب ممکن است نبرد امشب، پایان راه فولاد با نکونام و آذری باشد و آنها همراه با کاروان فولاد به اهواز باز نگردند.

کد خبر 513015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.