مهار آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان مشکل گشا

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز دیجیتال موجب آتش سوزی در یک منزل در خیابان مشکل گشا شد.

محمد هادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در پی وقوع آتش سوزی در یک واحد مسکونی، دستگاه‌های امدادی از ایستگاه‌های ۱۷ و ۶ صبح امروز با حضور در محل، آتش سوزی را کنترل و مهار کردند، اظهار کرد: با حضور آتش نشانان در محل حادثه، متوجه شدیم آتش سوزی از قسمت اتاق خواب یکی از واحدها در طبقه اول ساختمان سه طبقه مسکونی و در نبود ساکنان اتفاق افتاده است.

وی افزود: آتش نشانان همراه با تجهیزات خاموش کننده به سرعت خود را به طبقه اول ساختمان رسانده و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی به مقابله با شعله‌های آتش پردخته و توانستند آن را مهار کرده و از گسترش بیشتر آن به اطراف ممانعت به عمل آورند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: همزمان گروه امداد و نجات آتش نشانی با ایمنی کامل و بستن دستگاه تنفسی در داخل ساختمان مسکونی به جست و جوی گرفتار شدگان احتمالی پرداختند که خوشبختانه فردی در منزل حضور نداشت.

قانع ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد صاحب‌خانه به صورت غیرمجاز با نصب دستگاه ماینر در منزل خود قصد استخراج ارز دیجیتال را داشته که متأسفانه منجر به آتش سوزی و بروز خسارت مالی شد.

وی افزود: به گفته کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز، استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز علاوه بر آنکه کاری خلاف است، برای ساکنان خانه‌ها و همسایگان خطر آفرین خواهد بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از حد مجاز، امکان آتش گرفتن سیم‌کشی خانه‌ها را افزایش می‌دهد که این امر ضمن افزایش احتمال آتش‌سوزی، به وسایل برقی دیگر آسیب جدی وارد می‌کند.

کد خبر 512977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.