۹۸ درصد اصحاب رسانه اصفهان از طرح واکسیناسیون بهره بردند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: حداقل ۹۸ درصد اصحاب رسانه استان اصفهان از طرح واکسیناسیون اصحاب رسانه بهره بردند. اداره کل ارشاد بر آن شد تا با همکاری و هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای واکسیناسیون موضعان روزنامه‌ها که بسیار در معرض خطر هستند نیز رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اسامی دست‌اندرکاران رسانه بر اساس سهمیه تعیین شده برای هر رسانه از سوی مدیران رسانه‌ها اعلام و تجمیع شدند؛ علاوه بر این اسامی روزنامه‌نگاران عضو صندوق اعتباری هنر، نیز به این فهرست اضافه شد. گرچه مسئولیت تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت بوده، اما وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با حجم انبوهی از مراجعات برای تزریق واکسن روبرو بود، لذا معاونت مطبوعاتی تلاش کرد برای تسریع در تزریق واکسن خبرنگاران به هر میزان که ممکن است کمک کند و با همکاری صمیمانه بین دو وزارتخانه کار واکسیناسیون در سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: فهرست اصحاب رسانه ثبت نام شده در سامانه جامع رسانه‌های کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد تقسیم و اسامی به محل فعالیت و شهر خبرنگاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها از جمله استان اصفهان ارسال شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هماهنگی و پیگیری‌های لازم را برای تزریق واکسن خبرنگاران انجام داد که این مهم در استان اصفهان محقق شده است. همراهی خوب مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مرکز بهداشت استان و تلاش ویژه تیم بیمارستان صحرایی الزهرا برای ایجاد نظم و عدم معطلی خبرنگاران، واکسن مورد نیاز برای همه مراجعان تأمین شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: در ادامه نیز از روز سه شنبه ۱۲ مردادماه که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطلع شد تعدادی از اصحاب رسانه و اعضای سایر تشکل‌های رسانه‌ای استان، موفق به ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌ها و طرح واکسیناسیون خبرنگاران نشده اند، با هماهنگی‌های انجام شده و مساعدت بسیار خوب رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خانم دکتر چنگیز و آقای دکتر نجیمی و رئیس مرکز بهداشت اصفهان، این اداره کل اقدام به ثبت نام اصحاب رسانه کرد. فهرست ثبت نامی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و به همه آنها اطلاع رسانی شد تا روز پنج شنبه ۱۴ خرداد بین ساعت ۳ تا ۷ عصر در محل بیمارستان صحرایی الزهرا که فقط اختصاص به اصحاب رسانه داشت واکسن خود را دریافت کنند.

معتمدی خاطر نشان کرد: در این راستا نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد، خانم باقر صاد رئیس گروه رسانه و تبلیغات نیز برای تسهیل امور اصحاب رسانه در محل حضور داشتند و واکسیناسیون آنها انجام شد. این تسهیلات برای خبرنگاران شهرستان‌های اصفهان نیز با هماهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و مرکز بهداشت صورت گرفت. می‌توان گفت حداقل ۹۸ درصد اصحاب رسانه استان اصفهان از طرح واکسیناسیون اصحاب رسانه بهره بردند. اداره کل بر آن شد تا با همکاری و هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای واکسیناسیون موضعان روزنامه‌ها که بسیار در معرض خطر هستند نیز رایزنی‌های لازم را انجام دهد و طی دو روز آینده این افراد نیز واکسینهمی شوند.

کد خبر 512925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.