تکمیل پیاده‌راه‌سازی جاده چنار در منطقه ٩

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: پیاده‌راه جاده چنار به طول ۳۰۰ متر آجرفرش سنتی و دیواره‌های آن با کاهگل و نمای سنتی پیرایش شده است.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیرایش شهری و پیاده‌راه‌سازی خیابان میرزاطاهر حدفاصل میدان وحدت تا سه راه خیابان شهید مظاهری از شهریورماه سال گذشته آغاز شده و در مرداد ماه سال جاری فاز اول آن به مساحت یک هزار و ٢٠٠ متر و طول ٣٠٠ متر تکمیل شد.

وی با بیان اینکه سطح این پیاده‌راه که به جاده چنار معروف بوده، آجرفرش سنتی و دیواره‌های آن با کاهگل و نمای سنتی پیرایش شده است، افزود: در این پروژه دستگاه‌های ورزشی و صندلی‌های شهری نصب شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر با گسترش بی‌رویه شهرها و اهمیت و نقش روزافزون خودرو در شهر، به تدریج نقش عابرپیاده در فضاهای شهری کمرنگ شده و این امر موجب کاهش سرزندگی فضاهای عمومی و کاهش فضایی مناسب برای تعاملات اجتماعی در شهر شده است.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد سرزندگی بیشتر و تبدیل سکونتگاه‌های شهری به شهرهای انسان‌محور، بسیاری از شهرها فضاهای بدون وسیله نقلیه‌ای به نام «پیاده‌راه» ساختند، به همین جهت منطقه ٩ شهرداری به دنبال توسعه پیاده‌راه‌سازی و پیرایش شهری بوده است.

کد خبر 512872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.