باغ شهر پاریس، چشم‌انداز آینده پایتخت فرانسه

آینده پاریس را پوشش‌هایی سبزتر و هوایی پاک‌تر فرا خواهد گرفت؛ بوستان ونسن به عنوان بزرگترین پارک عمومی شهر، بیشترین تغییرات پایدار را متحمل خواهد شد و دره‌ای سبز و زیبا در آن جای خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران خلاق فرانسوی پروژه‌ای بلندپروازانه برای سبزسازی هر چه بیشتر پایتخت تحت عنوان "هلال ماه" طراحی کرده‌اند که در صورت پیاده‌سازی از پاریس شهری سبز و پایدار خواهد ساخت. کشاورزی شهری بخش عمده پروژه جدید را تشکیل خواهد داد و این اقدام در پی افزایش فضاهای سبز برای پرورش گیاهان خوراکی و سبزیجات محقق خواهد شد. بدیهی است که کشاورزی شهری نه تنها به بهبود کیفیت خاک کمک می‌کند در کاهش آلودگی هوا نیز نقش مهمی بر عهده دارد و از همه مهم‌تر اینکه دسترسی به غذای سالم را برای شهروندان تضمین می‌کند.

باغ شهر پاریس، چشم‌انداز آینده پایتخت فرانسه

طراحان فرانسوی در نظر دارند از طریق تلفیق فضاهای کشاورزی با مناطق شهری، فرصت‌هایی نیز برای تامین منافع اقتصادی به وجود آورند. پرورش و تولید محصولات کشاورزی در این مزارع کوچک می‌تواند به عنوان منبعی برای درآمد شهروندان عمل کند که همین امر در رونق اقتصادی شهر نیز سهیم خواهد بود. معماران در طرح جدید خود قرار است از تمام فضاهای باز شهری نظیر بالکن‌ها، پشت بام‌ها و حتی راهروهای باریک بین ساختمان‌ها برای گسترش فضاهای سبز بهره گیرند و از پاریس چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به وجود آورند.

باغ شهر پاریس، چشم‌انداز آینده پایتخت فرانسه

باغ شهر جدید پاریس میزبان خانه‌های مسکونی، دفاتر اداری، مراکز ورزشی و مناطقی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز خواهد بود و ساختار شیب‌دار آن، نمایی شبیه به یک تنگه برای منطقه به وجود خواهد آورد. تمام فضاهای سبز شهر برای پرورش محصولات خوراکی و علوفه‌های مخصوص حیوانات اهلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا در نهایت، دسترسی مردم به سبزیجات، شیر تازه و گوشت حیوانات امکان‌پذیر شود.

باغ شهر پاریس، چشم‌انداز آینده پایتخت فرانسه

جالب است بدانید که مدیران پاریس فضاهای سبز را در اختیار شهروندان قرار خواهند داد تا در آنجا به پرورش محصولات کشاورزی و فروش آن‌ها بپردازند.

کد خبر 512871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.