تحرک در حوزه تامین مالی شهرداری مشهد تا دو ماه آینده

سرپرست شهرداری مشهد گفت: با حمایت‌های شورای شهر شاهد تحرک در حوزه تامین مالی در دو ماه آینده خواهیم بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در نشست مشترک با اعضای ششمین دوره شورای شهر که با حضور شهرداران مناطق و مدیران حوزه درآمدی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز به کار این شورا، اظهار کرد: شهرداری مشهد همیشه در همه حوزه‌ها مطرح بوده و امیدواریم این روند در این دوره نیز مانند گذشته با تکیه بر توان و تجربه کارشناسی که در بدنه وجود دارد و حمایتی که شورای شهر خواهد داشت، ادامه پیدا کند.

وی افزود: در دوران گذار چه در دولت و چه در مدیریت شهری برخی برنامه‌ها کمی دچار کندی می‌شوند، زیرا سرمایه گذاران احساس اطمینان کمتری دارند و این باعث می‌شود یک یا دو ماه قبل از تغییر دولت‌ها شاهد بی ثباتی و یا کاهش درآمدها باشیم که این موضوع در شهرداری‌ها نیز اتفاق می‌افتد.

سرپرست شهرداری مشهد تصریح کرد: در بحث تأمین مالی بر سه حوزه می‌توان تمرکز کرد تا شاهد افزایش منابع مالی و درآمدها باشیم، حوزه اصلی که پرچمدار آن شهرداران مناطق هستند منابع درآمدهای نقد است و بخش دوم درآمدهای غیر نقد شامل املاک که در توافق با مردم و یا نهادهای دولتی و غیر دولتی به دست شهرداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از درآمدها نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت تحقق می‌یابد که صرف نوسازی بافت‌های فرسوده، نوسازی حمل و نقل عمومی و احداث خطوط قطار شهری می‌شود؛ از ابتدا تاکنون شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اوراق مشارکت از سوی شهرداری مشهد منتشر شده است.

خواجه نائینی افزود: بخش سوم تأمین منابع درآمدی نیز از سوی اخذ وام‌ها و اعتبارات بانکی است که این اقدام از طریق حوزه اقتصادی شهرداری انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه شورای ششم نگاه بلند مدتی دارند، روز اول کار را به صورت جدی آغاز کرده‌اند و جلساتی نیز طی چند روز گذشته داشته‌ایم تا تحرکی در بحث تأمین مالی طی دو ماه آینده اتفاق بیفتد که این اقدام ارزشمند است.

خواجه نائینی خاطرنشان کرد: عملکرد مالی مناطق در ثبات شهرداران آن تأثیر گذار خواهد بود.

کد خبر 512785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.