هیچ مرغ ناسالمی از طریق سیستم کشتارگاهی وارد بازار نمی‌شود

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور گفت: هر گاه بازار مرغ ملتهب می‌شود، برخی افراد به صورت هدفمند شایعاتی را پخش می‌کنند که صحت ندارد و هیچ مرغ ناسالمی از طریق سیستم کشتارگاهی وارد چرخه تولید و مصرف نمی‌شود زیرا دامپزشکی و مراکز بهداشتی کاملاً بر فرآیند تولید و عرضه گوشت مرغ نظارت دارد.

حبیب اسدالله‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با عرضه لاشه مرغ به کشتارگاه‌ها اظهار کرد: این موضوع که لاشه مرغ به کشتارگاه‌ها داده می‌شود یک طنز تلخ است و به هیچ وجه صحت ندارد، حتی اگر مرغی وارد کشتارگاه شود و از نظر کیفی و شکل ظاهری وضعیت نامناسبی داشته باشد دامپزشک‌ها در آنجا حضور داشته و آن‌ها را از چرخه تولید خارج و معدوم کرده و برای تبدیل به پودر گوشت می‌فرستند.

وی افزود: بنابراین گوشت ناسالم وارد فرآیند کشتار نمی‌شود علاوه بر این لاشه مرغ‌های مرده پس از کشتار کاملاً تیره و سیاه شده و در مقایسه با مرغ سالم کاملاً قابل تشخیص است.

مردم به شایعات توجه نکنند

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور گفت: زمان‌هایی که بازار با کمبود عرضه مواجه بوده و ملتهب است برخی افراد به صورت هدفمند و یا غیرهدفمند چنین شایعاتی را پخش می‌کنند که صحت ندارد و هیچ مرغ ناسالمی از طریق سیستم کشتارگاهی وارد چرخه تولید و مصرف نمی‌شود زیرا دامپزشکی و مراکز بهداشتی کاملاً بر فرآیند تولید گوشت مرغ نظارت دارند. مردم نباید به این شایعات توجه کنند.

بازار مرغ شرایط خوبی ندارد

اسدالله‌نژاد در تشریح وضعیت کنونی بازار مرغ تصریح کرد: بازار مرغ اکنون شرایط خوبی ندارد زیرا حجم تولید کاهش یافته است، امید است با آمدن وزیر جدید و تغییر سیاست گذاری‌ها، این بازار به تعادل برسد.

کد خبر 512784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.