لاپورتا: وارد دوران پسا مسی شده ایم و باید احساسات را کنار بگذاریم

مدیرعامل باشگاه بارسلونا در خصوص جدایی مسی از بارسا توضیحات کاملی را در کنفرانس مطبوعاتی خود ارائه داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوان لاپورتا در کنفرانسی مطبوعاتی راجع به شرایط مسی صحبت کرده و توضیحات کاملی در خصوص چرایی جدایی این بازیکن از جمع آبی و اناری‌ها ارائه داد تا به طور کامل شفاف سازی در خصوص خروج فوق ستاره آرژانتینی از کاتالونیا صورت گیرد.

لاپورتا در ابتدای صحبت‌هایش گفت: ما شرایط اقتصادی باشگاه را پیش از رسیدن به اینجا می‌دانستیم. آنچه که از مدیریت قبلی به جا مانده کار را برای ما سخت کرد. من ۶ ماه پیش مدیریت باشگاه را به عهده گرفتم اما وقتی وارد دفتر کار شدم، متوجه شدم که وضعیت خیلی بدتر از چیزی است که تصور می‌کردم. احساس گناه نمی‌کنم چون باور دارم در حد توانم تلاش کردم تا مسی در بارسا ادامه دهد اما ممکن نشد.

مدیرعامل باشگاه بارسلونا افزود: مسی بهترین بازیکن تاریخ است و ما برای همه چیز از او تشکر می‌کنیم. به هر حال، فیرپلی مالی لیگ اجازه نمی‌دهد که بتوانیم با او ادامه دهیم. من آمادگی انجام هر کاری را دارم، اما بارسلونا از همه چیز بالاتر است حتی بهترین بازیکن تاریخ!

وی راجع به مشکلات مالی ناشی از قراردادهای لالیگا شرح داد: البته ما سعی کردیم شرایط را برای ماندن مسی فراهم کنیم، اما همانطور که گفتم این روند که پیشنهاد همکاری با CVC را می‌پذیرفتیم، در آینده روی باشگاه تأثیر می‌گذاشت. مسی می‌خواست در بارسلونا ادامه دهد و ما بدون شک همین را می‌خواستیم، با این حال شرایط به ما کمکی نمی‌کرد.

لاپورتا از امیدبخشی بیهوده به هواداران بارسلونا نیز خودداری کرد: من نمی‌خواهم امید کاذب به هواداران بدهم، این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاده و نمی‌شود از واقعیات طفره رفت. مذاکرات ما به شکل مثبتی دنبال می‌شد، اما لیگ موافقت نکرد که قوانین تغییری کند. وارد دوران پسا مسی شده‌ایم و باید احساسات را کنار بگذاریم. ابتدا می‌خواستیم جدایی لیونل مسی از بارسلونا را به ۲ یا ۵ سال بعد موکول کنیم با این حال مشخص شده که راه حل جایگزینی وجود ندارد.

مدیرعامل باشگاه بارسلونا در خصوص قراردادهای سنگینی که مانع تمدید با مسی شد، توضیح داد: ما نتوانستیم با پیشنهاد لیگ موافقت کنیم چون تأثیرات منفی زیادی در آینده روی باشگاه می‌گذاشت. برای ثبت یک قرارداد ۲۵ میلیونی نیاز داشتیم تا ۱۰۰ میلیون یورو از دستمزدها را کاهش دهیم. سعی کردیم با بازیکنان صحبت کنیم، اما قراردادهای سنگینی در باشگاه وجود دارد و بازیکنان نیز برای کاهش چشمگیر دستمزدها موافقت نکردند.

وی افزود: من خوشبین هستم که بارسلونا بدون مسی همچنان به موفقیت و کسب عناوین قهرمانی در رده‌های مختلف و مسابقات گوناگون ادامه می‌دهد. رفتن مسی بسیار ناراحت کننده بود ولی شما باید آینده باشگاه را نیز در نظر بگیرید. گاهی اوقات برای حفظ آینده، باید تصمیماتی بگیرید که اصلاً آسان نیستند. حتی خود من دو روز پیش فهمیدم که امکان تمدید قرارداد نیست و یک امر غیرمنتظره اتفاق افتاد که اصلاً پیش بینی آن را نمی‌کردیم.

لاپورتا در پایان گفت: آرزوی من این بود که الان و در اینجا کنار مسی بودم و آرزوی تمام بارسایی های جهان را برآورده می‌کردم. می‌خواهیم ثابت کنیم که بدون مسی هم می‌توانیم ادامه دهیم. بازیکنان باید این مسئولیت را قبول و تحمل کنند. امروز صبح با کاپیتان‌های تیم تلفنی صحبت کردم. آن‌ها هم می‌خواستند مسی در بارسا بماند ولی این مسئله شدنی نیست و باید به فکر آینده باشیم. از کاپیتان‌های تیم خواستم که تمام تلاش خود را برای ساختن تیمی قوی انجام دهند چرا که باید از شرایط کنونی گذر کنیم.

کد خبر 512678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.