رئیسی: اراده جدی و صمیمانه ایران توسعه روابط با امارات است

رئیس جمهور با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت ایران و امارات متحده عربی، گفت: اراده جدی و صمیمانه ایران توسعه روابط با امارات است و در مسیر گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی هیچ مانعی وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، سید ابراهیم رئیسی پنج شنبه شب در دیدار فرستاده ویژه امارات متحده عربی با اشاره به اراده جدی امارات متحده برای تعمیق و تحکیم همه جانبه روابط با ایران در زمینه‌های مختلف بویژه اقتصادی و تجاری، اظهار کرد: برای تسریع در روند توسعه روابط، مناسب است سازوکار مشترکی ایجاد شود تا ظرفیت‌ها و راه‌های تحکیم مناسبات و همکاری‌های دو کشور را در زمینه‌های مختلف عملیاتی کند.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست واقعی و صادقی برای امارات و سایر کشورهای منطقه است، عنوان کرد: نسبت به مردم امارات احساس علاقه قلبی داریم و ارتباط نزدیک دو دولت می‌تواند زمینه ساز برقراری روابط برادرانه و همکاری‌های نزدیک تر بین دو ملت باشد.

رئیسی حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به عنوان نمونه‌ای از دوستی واقعی مردم ایران یاد کرد و گفت: به رغم همه فشارها و محدودیت‌هایی که داریم اما در دفاع از مردم فلسطین به وظیفه دینی و انسانی خود عمل می‌کنیم و انتظار داریم کشورهای مسلمان و عرب نیز در این زمینه پیش‌قدم باشند و در این صورت تجاوز و تعدی صهیونیست‌ها نیز از بین خواهد رفت.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه آینده یمن باید توسط خود یمنی‌ها رقم بخورد، اظهار کرد: نگاه مشترک کشورهای منطقه در این زمینه می‌تواند به نفع صلح و ثبات در منطقه بوده و منافع کشورهای منطقه را نیز تضمین نماید.

رئیسی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها دوستدار ملت‌های منطقه نیستند و با عادی سازی روابط به‌دنبال تضعیف ظرفیت جهان اسلام هستند.

فرستاده ویژه امارات متحده عربی نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک و سلام‌های صمیمانه رئیس دولت، ولیعهد و فرمانده نیروهای مسلح کشورش به آیت الله رئیسی، گفت: از حضور در مراسم تحلیف و شنیدن دیدگاه‌های حکیمانه شما بویژه در دوستی با کشورهای همسایه، بسیار خرسند هستیم.

وی با اشاره به مناسبات ریشه‌دار دو کشور خاطرنشان کرد: با توجه به حکمت و درایتی که در سخنرانی شاهد بودیم نسبت به آینده روابط و استقرار صلح و ثبات در منطقه، اطمینان خاطر داریم و مصمم هستیم سطح روابط با تهران را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

فرستاده ویژه امارات متحده عربی با بیان اینکه با دستور رهبر کشور خود به ایران آمده ایم تا اراده جدی خود را برای تعیمق همه جانبه روابط با ایران نشان دهیم، گفت: پیام حضور ما در این سفر ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های متنوع است و برای تعمیق و نهادینه سازی روابط با تهران به نفع دو ملت برادر تلاش خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 512644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.