روز پانزدهم المپیک/ از برنز زارع تا حذف آزاد کاران ایرانی

ایران در پانزدهمین روز بازی‌های المپیک توکیو تنها در کشتی آزاد مسابقه داشت اما تنها دست آورد امروز برنز زارع در ۱۲۵ کیلوگرم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایران امروز (جمعه) در پانزدهمین روز رقابت‌های المیپک در رشته کشتی رقابت خود را دنبال کرد. کاروان کشورمان در پایان امروز توانست با برنز زارع و حذف قیاسی و محمدیان در دیگر اوزان به کار خود پایان دهد. گفتنی است کاروان ایران در پایان روز پانزدهم با دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز در جایگاه بیست و هشتم توزیع مدال ایستاد.

کشتی آزاد؛ قیاسی، محمدیان و زارع

*در وزن ۶۵ کیلوگرم صبح امروز مرتضی قیاسی ابتدا به مصاف هایدم داخلائو از تونس رفت که در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ توانست حریف را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. قیاسی در یک چهارم نهایی مقابل باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند مبارزه کرد که ملی پوش کشورمان با ضربه شدن مقابل حریف هندی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در ادامه رقابت‌های وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو، باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند که پیش از این موفق به شکست مرتضی قیاسی شده بود، در دیدار نیمه نهایی برابر حاجی علی یف دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه ۱۲ بر ۵ شکست خورد و به فینال نرسید تا قیاسی هم شانسی برای حضور در جدول شانس مجدد نداشته باشد و از دور مسابقات حذف شود.

* در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان در اولین گام به مصاف اودیکادزه الیزابار از گرجستان رفت و این دیدار با نتیجه ۶ بر ۳ به سود حریف به پایان رسید. با توجه به نتایج بازی‌ها به نظر می‌رسد محمدیان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

* در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد، امیر حسین زارع در مرحله نیمه نهایی روز گذشته با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان دیدار کرد و با نتیجه ۶ بر ۳ از حریف شکست خورد و به رده بندی رقابت‌ها رفت. وی دقایقی پیش به مصاف دنگ ژیاوی از چین رفت که این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر به سود ورزشکار ایرانی به پایان رسید و زارع توانست مدال برنز رقابت‌ها را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

اعتراض فدراسیون کشتی به داوری مبارزه یزدانی و تیلور

حسن یزدانی: شرمنده‌ام نتوانستم سهم کوچکی در شادی دل مردم داشته باشم

تعداد کرونایی های المپیک به ۳۸۷ نفر رسید

پاداش مدال طلا به حسن یزدانی اهدا شد

کد خبر 512603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.