ایمن‌سازی بنای تاریخی «شدّادیه» در میدان مرکزی مراغه

شهردار مراغه گفت: نمای خارجی بنای تاریخی «شدّادیه» در میدان شهدای طلوع فجر این شهر که طی حدود ۲۰ سال گذشته از سوی مالکان آن به حال خود رها شده، با تامین اعتبار از سوی شهرداری، رفع خطر و ایمن‌سازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرام مروتی اظهار کرد: شهرداری با تأمین هزینه و بر حسب وظیفه ذاتی خود، عملیات ایمن‌سازی را با نظارت میراث فرهنگی آغاز کرده است تا شهروندان عبوری از میدان اصلی شهر دچار خطر نشوند.

وی افزود: پرداخت هزینه مربوط به ایمن‌سازی نمای این بنای تاریخی طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها با ۱۰ درصد بالاسری از مالکان آن تقاضا خواهد شد.

شهردار مراغه تصریح کرد: ایمن‌سازی و رفع خطر این طرح عمرانی نیمه‌کاره از وظایف مالکان و مجریان این طرح محسوب می‌شود و آنان باید با نظارت میراث فرهنگی نسبت به این موضوع اقدام کنند اما همکاری نکردن آنان باعث شده است تا شهرداری از ظرفیت‌های قانونی خود برای ایمن‌سازی این طرح استفاده کند.

مروتی با اشاره به اینکه این طرح نیمه‌کاره از اواخر دهه ۷۰ تاکنون به یکی از معضلات شهری در میدان مرکزی شهر تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این طرح با عنوان مجتمع تجاری و خدماتی «خواجه نصیر» با مشارکت شهرداری و شرکت مسکن‌سازان شال‌غرب که زیرمجموعه شرکت بازآفرینی ایران است، در اواخر دهه ۷۰ شمسی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در ادامه اختلاف مالکیتی بین شرکت مسکن‌سازان شمال‌غرب و اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان به وجود آمد و اجرای طرح را با رکود مواجه کرد.

شهردار مراغه با بیان اینکه رها کردن این طرح عمرانی از آن زمان تاکنون مایه آزار و اذیت سکنه و کاسبان شده است، بیان کرد: دو دانگ از مالکیت این طرح به اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و چهار دانگ دیگر آن به شرکت بازآفرینی ایران اختصاص دارد.

مروتی تاکید کرد: شرکت بازآفرینی ایران طی این دو دهه با وجود مراجعه‌های متعدد، راهکاری برای خروج از بن‌بست ارائه نداده و این در حالی است که اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان مشارکت مناسبی با شهرداری دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 512515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.