تحقق ۳۳ درصدی بودجه شهرداری نیشابور

شهردار نیشابور با تاکید اینکه بودجه شهرداری در سال جاری ۳۳۷ میلیارد تومان تعیین شده است از تحقق ٣٣ درصدی این رقم تا کنون در شهرداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی نجفی با بیان اینکه بودجه این شهرداری در سال گذشته ۲۸۵ میلیارد تومان و میزان تحقق آن ۹۶ درصد بود، اظهار کرد: میزان بدهی شهرداری در چهار سال گذشته از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به ۲۳۷ میلیارد ریال رسیده است که البته همه آن بدهی جاری است و هیچ‌گونه بدهی تجمیعی نداشته است.

شهردار نیشابور با اشاره به اینکه شهرداری نیشابور چهار سال پیش هزار و ۴۷۰ نیرو داشت که اکنون شمار این نیروها به ۹۶۵ نفر تعدیل شده است، افزود: در حال حاضر حقوق تمام پرسنل و مطالبات سنوات نیروهای انسانی بازنشسته به روز شده و تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات شهرداری از ادارات و نهادهای بدهکار مانند دانشکده علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سپاه دریافت و ثبت شده که باید از محل بند مربوطه تخصیص یابد.

نجفی تصریح کرد: در بخش طرح‌های عمرانی به جز ساختمان ایستگاه شماره پنج آتش‌نشانی، همه طرح‌ها تکمیل شده و بازارچه ساماندهی مشاغل مزاحم به وسعت ۱۰ هکتار در بلوار رسالت غربی با امکان ۶۰۰ میلیارد ریال درآمدزایی سالانه فراهم شده و موافقت لازم برای ایجاد میدان بار جدید نیشابور نیز از استان گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه کلیه بایگانی بخش شهرسازی این مجموعه الکترونیکی شده است، خاطرنشان کرد: سامانه‌های شهروند سپار شهرداری نیشابور آماده است و با آغاز بهره‌برداری از این سامانه‌ها بیش از ۹۰ درصد خدمات صدور پروانه، پایان کار و استعلام‌های بانک بدون نیاز به حضور فیزیکی متقاضیان در محل شهرداری نیشابور ارائه می‌شود.

شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: طرح ارائه ایده و نظارت بر آن توسط شهروندان از طریق نظرسنجی به شورای شهر ارائه شد که مورد تأیید قرار نگرفت و برای اجرای طرح مدیریت آب‌های سطحی شهر نیشابور بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

نجفی تاکید کرد: در حوزه‌های سازمانی باید بیش از سرمایه‌های مادی به سرمایه‌های انسانی و جایگاه اجتماعی مجموعه توجه کرد که در چند سال اخیر این اتفاق در شهرداری نیشابور افتاده است و تلاش شده مکانیزم‌های عزل و نصب کاملاً روشن و شفاف باشد.

منبع: ایلنا

کد خبر 512497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.