استمرار خدمت ۶۰ هزار فرهنگی بازنشسته/تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مدارس شهریورماه

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ۹۵ هزار نفر از فرهنگیان واجد شرایط بازنشستگی هستند و پیش‌بینی ما این است که ۵۰ تا ۶۰ درصد این افراد در کار ماندگاری خواهند داشت.

‌به گزارش ایمنا، سلیمان‌زاده درباره روند ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و میزان خروجی نیروی انسانی از سیستم، اظهار کرد: ساماندهی و تأمین نیروی انسانی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۵ هزار نفر از همکاران ما واجد شرایط بازنشستگی هستند و اگر اکنون بخواهند درخواست بازنشستگی بدهند، شرایطش را دارند. از این تعداد، بخشی دارای مدرک فوق‌لیسانس و دکترا هستند که می‌توانند تا ۳۵ سال خدمت کنند. تعدادی قابل‌توجهی از این مشمولان نیز علاقه‌مند هستند که استمرار خدمت داشته باشند و درمجموع پیش‌بینی ما این است که ۵۰ تا ۶۰ درصد این افراد ماندگاری خواهند داشت.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره ارتقای حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش نیز گفت: برای افزایش حقوق این گروه تلاش‌های بسیاری صورت گرفت، اما به علت موانعی در ضوابط و قوانین، امکان افزایش حقوق در احکام کارگزینی آنها وجود نداشت.

سلیمان‌زاده ادامه داد: به همین علت، سازمان برنامه‌و بودجه کمک کردند و بودجه‌ای را تخصیص دادند که ما مبلغی را به‌عنوان اضافه‌کار به آنها پرداخت کردیم و امیدواریم استمرار یابد و ماه‌های دیگر هم پرداخت شود تا زمانی که مشکل حکم آنها برطرف و وضعیت معیشتی این گروه نیز بهبود یابد.

وی به روند بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: نکته مهم برای بازگشایی حضوری مدارس، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است. سناریوهای مختلفی طراحی شده و قرار نیست همه دانش آموزان در یک روز وارد مدرسه شوند. آنها گروه‌بندی‌شده و معلمان بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط تدریس می‌کنند.

بنابه گزارش ایسنا، این مسئول گفت: هنوز تا بازگشایی مدارس زمان داریم و آخرین تصمیمات در شهریورماه اتخاذ می‌شود که مدارس باید با چه آیتم‌ها و پیش‌فرض‌هایی اقدام به بازگشایی کنند.

کد خبر 512458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.