رونمایی از المان قبرستان عیلامیان در بوشهر

شهردار بوشهر از رونمایی المان قبرستان عیلامیان (ایلامیان) در آئینی با حضور جمعی از مسئولان از جمله اعضای شورای شهر در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صالحیان در اینستاگرام خود نوشت:

«المان قبرستان عیلامیان (ایلامیان) در بوشهر رونمایی شد.

المان قبرستان عیلامیان (ایلامیان) در آئینی با حضور شماری از مسئولان از جمله اعضای شورای شهر در بوشهر رونمایی شد.

همانطور که استان‌های اصفهان و فارس نقش جهان و نقش رستم دارند بوشهر نیز می‌تواند به واسطه گورستان عیلامی‌ها (ایلامی‌ها) نقش شغاب داشته باشد.

گورستان عیلامیان (ایلامیان) با ارزش تاریخی و با قدمتی بیش از چهار هزار ساله می‌تواند بوشهر را تبدیل به یک مقصد گردشگری برای ایرانی‌ها و حتی کشورهای خارجی کند.

گورستان شغاب در دانش باستان شناسی شهرت جهانی دارد و احداث سایت موزه آن حائز اهمیت بسیار زیادی است زیرا به گواه یکی از باستان شناسان بین المللی نوع تدفین اجساد در این گورستان در هیچ جای دنیا یافت نشده است.

در سال ۹۹ بودجه شهرداری ۲۹۹ میلیارد تومان بود که نزدیک به ۲۶۰ میلیارد تومان آن محقق شد و در پایان سال نیز دو تا سه پروژه از محل این اعتبارات به سرانجام رسید.

برای سال ۱۴۰۰ نیز بودجه شهرداری بوشهر ۶۵۳ میلیارد تومان است که ظرف چهار ماهه امسال تاکنون ۲۲۵ میلیارد تومان آن معادل یک سوم بودجه امسال بوده، محقق شده است.

شهرداری بندر بوشهر برای سال جاری ۱۱۹ پروژه دارد که از این شمار تاکنون ۶۰ پروژه اجرایی شده و یا در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

گورستان شغاب از جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌رود که سال ۱۳۷۷ توسط اداره میراث فرهنگی کشف و از این سال در فهرست آثار ملی ثبت شده‌ است.»

کد خبر 512448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.