رونمایی از جامع ترین پژوهش داده کاوی ملی و منطقه‌ای در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از "رونمایی اولین پروژه داده کاوی تراکنش کارت‌های هوشمند (من کارت) به عنوان نخستین و جامع ترین پژوهش داده کاوی در سطح ملی- منطقه ای در این کلانشهر خبر داد.

علی اصغر نیشابوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اولین پروژه داده کاوی تراکنش کارت‌های هوشمند (من کارت) در حوزه حمل و نقل عمومی و نرم افزار مشهد تسلا از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و نخستین و جامع‌ترین پژوهش داده کاوی در سطح ملی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: این پروژه داده‌های بیش از ۳۰۰ میلیون تراکنش من کارت را در سال پایه ۱۳۹۸ مورد تحلیل قرار داده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: از دستاوردهای این پروژه، تعیین طراحی پروفیل‌های تقاضاهای دوبُعدی و سه بُعدی خطوط به تفکیک جنسیت، ماتریس مبدأ و مقصد حمل و نقل همگانی، ساخت مدل پیش‌بینی، ارزیابی خطوط و طراحی مسیرهای میان راه، شناسایی الگوهای سفر به تفکیک مناسبت‌های ایام سال و ساعات مختلف آن در هریک از خطوط اتوبوسرانی و مترو و همچنین متناسب با وضعیت آب و هوا و میزان آلایندگی هوا است.

وی با اشاره به خروجی‌های این پروژه، ادامه داد: مطالعات از قبیل مطالعات تفصیلی و بروز رسانی تقاضای سفر و در سطوح مختلف برنامه ریزی و تهیه سند سیاست کرایه حمل و نقل عمومی شهر مشهد قابل بهره برداری است.

نیشابوری با بیان اینکه یکی از اقدامات کم نظیر در این پروژه تبدیل خروجی‌های آن در قالب نرم افزار (Mashhad TASLA) است که با هدف ایجاد پویایی در تحلیل‌ها از طریق ورود داده‌های جدید تهیه شده است، گفت: این پروژه در حال حاضر یکی از مهمترین اقدامات نوآورانه در حوزه حمل و نقل عمومی شهر مشهد است.

کد خبر 512434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.