روز چهاردهم المپیک/ از نقره یزدانی تا حذف بهمنیار

ایران چهاردهمین روز بازی‌های المپیک توکیو را به قصد شکار سومین طلای کاروان آغاز می‌کند تا در روزهای پایانی المپیک، حرکت ایران همچنان در مدار طلایی در جریان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایران پایان سیزدهمین روز بازی‌ها را با طلای محمدرضا گرایی فرنگی‌کار کشورمان جشن گرفت و امروز (پنجشنبه) در دو رشته کشتی و کاراته رقابت خود را دنبال می‌کند. این در حالی است که کاروان ایران در پایان روز چهاردهم با دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه بیست و هفتم توزیع مدال ایستاد.

کشتی آزاد؛ زارع، حسین خانی، یزدانی و اطری

*در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد، امیرحسین زارع در دور اول به مصاف الکساندر خوتسیانویسکی از اوکراین رفت که در نهایت این مسابقه با حساب ۷- صفر به سود نماینده ایران پایان یافت. وی در مرحله بعد با شکست ۱۳ بر ۲ اگزون شالا از کوزوو به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در مرحله نیمه نهایی بعد از ظهر امروز با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان دیدار می‌کند.

*در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد، زارع در مرحله نیمه نهایی بعد از ظهر امروز با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان دیدار کرد و با نتیجه ۶ بر ۳ از حریف شکست خورد و به رده بندی رقابت‌ها رفت.

* در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد، در دور اول مسابقات مصطفی حسین خانی به مصاف کایل داک از آمریکا رفت که در نهایت این مسابقه با نتیجه ۴- صفر به سود کشتی گیر آمریکایی پایان یافت. در مرحله یک چهارم نهایی، کایل داک و محمدوف بلاروس به مصاف هم رفتند که داک با نتیجه ۱۱ بر صفر باخت و مصطفی حسین خانی که با فینالیست شدن کایل داک می‌توانست شانس مجدد برای کسب مدال برنز داشته باشد، از دور رقابت‌ها حذف شد.

*رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز المپیک مقابل توماس گیلمان از آمریکا روی تشک رفت که در نهایت این دیدار با نتیجه ۹ بر ۱ به سود کشتی گیر آمریکایی به اتمام رسید. با این نتیجه اطری در رده پنجم المپیک ایستاد.

*در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای کسب مدال طلا بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) به مصاف دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا رفت که این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ به سود کشتی کار آمریکایی به اتمام رسید. با این نتیجه یزدانی نقره المپیک را بدست آورد.

کاراته؛ سارا بهمنیار

*نخستین روز رقابت‌های کاراته امروز از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز شده و سارا بهمنیار رقابت خود را در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم زنان آغاز کرد. بهمنیار در اولین گام به مصاف حریف ترکیه‌ای رفت که توانست با حساب ۵ بر ۴ حریف را شکست دهد و به مرحله بعدی صعود کند.

* بهمنیار در گروه یک با سراپ اوزچلیک از ترکیه، ون تزویان از چین تایپه و گرونوا از بلغارستان همگروه شده است. در گروه دیگر این وزن نیز نمایندگان اوکراین، ژاپن، اتریش، مصر و قزاقستان قرار دارند. نفرات حاضر در هر گروه با یکدیگر مصاف می‌کنند و در نهایت دو نفر برتر هر گروه به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. در مرحله بعد نفر اول هر گروه با نفر دوم گروه دیگر مبارزه می‌کند که نفرات پیروز به فینال می‌رسند و بازنده‌ها نیز به مدال برنز المپیک خواهند رسید. در این وزن آنا چرنیشوا از روسیه نیز حضور داشت که به دلیل مثبت شدن تست کرونا مسابقات المپیک را از دست داد. هدایت چرنیشوا از روسیه را حسین روحانی قهرمان و مربی پیشین تیم ملی کاراته ایران بر عهده داشت.

*سارا بهمنیار در دومین مبارزه خود در تکواندوی بانوان وزن ۵۵- به مصاف حریفی از چین تایپه رفت و با نتیجه ۵-۱ مقابل او شکست خورد.

* بهمنیار در سومین مبارزه خود در تکواندوی بانوان وزن ۵۵- به مصاف حریفی از بلغارستان رفت و با نتیجه ۵-۲ مقابل او شکست خورد. با این نتیجه و با توجه به نتایج گروه وی از رقابت‌های المپیک حذف شد.

کد خبر 512381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.