تاکسیرانان تالش خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی هستند

سرپرست سازمان مدیدیت حمل و نقل شهرداری تالش گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی مطالبه اصلی تاکسیرانان این شهر است.

اسحاق قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز گلایه از افزایش نیافتن نرخ کرایه‌های تاکسی‌های درون شهری تالش پس از گذشت حدود پنج ماه اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ همزمان با سایر شهرهای کشور لایحه افزایش کرایه تاکسی درون شهری سال جاری را تا ۳۰ درصد به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد و بیستم اسفندماه سال گذشته توسط اعضای شورای اسلامی شهر و کمیسیون تطبیق فرمانداری مصوب شد، اما متأسفانه تاکنون ستاد تنظیم بازار شهرستان در این رابطه جلسه‌ای تشکیل نداده و نرخ پیشنهادی را تصویب نکرده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش تصریح کرد: هر سال بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی دولت باید ۲۰ تا ۳۰ درصد کرایه تاکسیرانی افزایش یابد و مصوب نشدن نرخ کرایه از سوی ستاد تنظیم بازار شهرستان باعث شده تا تعدادی از رانندگان تاکسی خودسرانه کرایه را افزایش بدهند که این اقدام آنها طی این مدت باعث ایجاد تنش بین تاکسیرانان و شهروندان شده و سبب نارضایتی تعدادی از آنها را فراهم کرده است به طوری که روزانه تعدادی از مردم برای طرح شکایت به سازمان حمل و نقل شهرداری مراجعه می‌کنند.

وی افزود: با وجود شیوع کرونا، افزایش تورم و قیمت لوازم یدکی، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه شخص ثالث، تاکسیرانان تالش همچنان با نرخ سال گذشته به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

قربانی گفت: رانندگان حمل و نقل عمومی در ایام شیوع ویروس کرونا با شرایط مالی و اقتصادی بدی مواجه هستند لذا از مسئولان شهرستان درخواست می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر، افزایش نرخ کرایه تاکسی را اجرا کنند.

به گزارش ایمنا، در ناوگان حمل و نقل همگانی شهرداری تالش، حدود ۳۰۸ دستگاه تاکسی شهری، ۷۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم و ۶۹ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۲۰ کیلومتر درون شهری در تالش فعالیت می‌کنند.

کد خبر 512377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.