پیشنهاد یک کارشناس در خصوص اصلاح نظام حمل و نقل شهری

یک کارشناس حمل و نقل شهری گفت: ایمنی حمل و نقل همگانی صرفا محدود به استاندارد وسایل آن نیست بلکه نظام حمل و نقل شهری باید به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار بگیرد.

محسن فلاح زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی در نظر گرفتن شاخصه‌هایی نظیر ایمنی، امنیت، آسایش، جا به جایی سریع و سازگار بودن با محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: به منظور ایجاد ایمنی در نظام حمل و نقل شهری نیاز است مناسب سازی محیط شهر به نحوی انجام شود که تعداد و احتمال تصادفات کاهش پیدا کند.

این کارشناس حمل و نقل با اشاره به ایمنی نظام حمل و نقل شهری، تصریح کرد: در این میان نقش مدیران و برنامه ریزان شهر در راستای فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم جهت شناسایی نقاط حادثه خیز ضروری است تا با انجام اصلاحات هم بار ترافیکی این نقاط کاهش پیدا کند و هم از تعداد تصادفات کاسته شود.

فلاح زواره تاکید کرد: ایمنی حمل و نقل همگانی صرفاً محدود به استاندارد وسایل حمل و نقل نیست بلکه باید این سیستم به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار بگیرد تا جا به جایی مسافر به نحو ایمنی انجام شود و مشارکت ساکنان شهر نیز اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا اعتماد اجتماعی و مشارکت شهروندان نیز اهمیت زیادی دارد، اضافه کرد: مشارکت و بیان نظرات شهروندان موجب شده تا مطالبه گری در شهر افزایش پیدا کند و مدیران شهر مجبور به پاسخگویی باشند و در راستای اصلاح وضع موجود تلاش کنند.

این کارشناس حمل و نقل شهری ادامه داد: به منظور استفاده هر چه بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی علاوه بر ارتقای ایمنی، باید افزایش سرعت دسترسی شهروندان نیز مدنظر گرفته شود تا آنان برای استفاده از خودرو شخصی ترغیب نشوند.

فلاح زواره گفت: چنانچه نظام حمل و نقل شهری به صورت یکپارچه دیده شود و همه فاکتورهای مؤثر در برنامه ریزی، شکل دهی و طراحی آن مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان انتظار داشت در بازه زمانی میان مدت وضعیت حمل و نقل عمومی شهرها بهبود پیدا کند.

کد خبر 512372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.