چرا انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران به‌طور رسمی اعلام نشد؟

انتخاب شهردار آینده تهران به مرحله نهایی رسید و در جلسه عصر امروز «علیرضا زاکانی» با ۱۲ رأی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مرحله نخست رأی‌گیری برای انتخاب شهردار تهران مازیار حسینی هشت رأی و علیرضا زاکانی با ۹ رأی و محسن پیرهادی سه رأی داشتند که در مرحله دوم رأی‌گیری، زاکانی توانست با ۱۲ رأی اکثریت آرای منتخبان شورای ششم را به دست آورد.

گفته می‌شود پرویز سروری، احمد صادقی، مهدی اقراریان، سیداحمد علوی، مهدی پیرهادی، جعفر شربیانی، علیرضا نادعلی، مهدی بابایی، محمد آخوندی، میثم مظفر و سوده نجفی کسانی هستند که به شهردار شدن زاکانی رأی داده‌اند.

این خبر درحالی مطرح شده که شورای ششم از رسانه‌ها درخواست کرده تا صبح فردا (پنج‌شنبه) برای اعلام رسمی آن منتطر بمانند. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا انتخاب او به عنوان شهردار، به طور رسمی اعلام نشد؟

احمد صادقی منتخب شورای ششم، در این رابطه توضیح می‌دهد: هنوز جلسات رسمی شورای شهر ششم آغاز نشده و شهردار تهران باید در جلسه علنی، انتخاب و در خصوص آن رأی‌گیری شود.

وی افزود: انتخاباتی که عصر امروز برگزار شد، یک کار درون جریانی بود که قول داده بودیم برای آنکه خدمت‌رسانی به مردم بدون وقفه انجام شود، تکلیف شهردار آینده را روشن کنیم.

صادقی ادامه داد: بر اساس قانون در اولین جلسه رسمی شورای شهر، هیأت رئیسه انتخاب می‌شوند و در جلسه روز یکشنبه آینده که دومین جلسه شورای شهر ششم است، روند قانونی انتخاب شهردار طی خواهد شد.

وی گفت: این انتخاب یک انتخاب درون جریانی بود و بنابراین امشب گزینه نهایی آن به‌طور رسمی اعلام نمی‌شود.

صادقی در گفت‌وگو با ایمنا نام هیچ گزینه‌ای را به عنوان شهردار منتخب تأیید نکرد.

کد خبر 512360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.