همدلی، اتحاد و دوستی میان اعضای شورای ششم اصفهان ادامه خواهد داشت

رئیس منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همدلی، اتحاد و دوستی میان اعضای این شورا که در جلسه انتخاب هیئت رئیسه نمود داشت، باید ادامه یافته و در تمام تصمیمات اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز (چهارشنبه) در مراسم تحلیف اعضای شورای ششم شهر اصفهان، اظهار کرد: امیدوارم عضویت در شورای شهر ذخیره‌ای برای آخرت ما باشد و بتوانیم از همراهی مردم در اداره شهر استفاده و یکی از دوره‌های طلایی خدمت به مردم را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا نباید چیزی جز رضای خدا و مصلحت شهر و شهروندان را در نظر داشته باشند، افزود: در ادوار شورای اسلامی شهر، افرادی متمدن، متشرع، باسابقه و امانتداری عضویت داشته‌اند که از تک تک آن‌ها سپاسگزاریم؛ در این دوره نیز کسانی عضویت شورا را دارند که شایستگی مسئولیت شورا را نیز داشتند، اما این مسئولیت را بر عهده من گذاشتند.

رئیس منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از کسانی که با آرای خود از ما حمایت کردند و این جمع را به عنوان منتخب راهی شورای شهر اصفهان کردند نیز تشکر می‌کنیم و امیدوارم همانگونه که دقایقی پیش در برابر کلام‌الله مجید قسم یاد کردیم که با تکیه بر شرف انسانی امانتدار این رأی باشیم، در چهارچوب قوانین وظایف خود را انجام دهیم و عدالت و انصاف و صرفه و صلاح شهر و شهروندان را مدنظر داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای ششم بتوانند از عهده مسئولیتی که پس از رأی اعتماد مردم به عهده آن‌ها گذاشته شده برآمده و همدلی، اتحاد و دوستی میان اعضای این شورا که در جلسه انتخاب هیئت رئیسه نمود داشت، ادامه یافته و در تمام تصمیمات اتخاذ شود.

دولت سیزدهم وظایف شوراها را افزایش دهد

همچنین عباس حاج‌رسولیها، عضو شورای ششم شهر اصفهان در این مراسم گفت: سکان هدایت شهر و خدمت‌رسانی به مردم با برگزاری انتخابات هر چهار سال یک بار تکرار می‌شود و تاکنون پنج دوره از مسئولیت شوراها گذشته است تا اینکه از فردا پرچم مدیریت شهر به شورای ششم داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در قانون اساسی یک فصل و هشت اصل راجع به شوراها صحبت و تاکید شده که امور کشور باید به اتکای آرای عمومی باشد، افزود: هر حرکتی در این نظام می‌شود، مبتنی بر انتخابات است که نشان دهنده حاکمیت مردم‌سالاری دینی است.

عضو شورای ششم شهر اصفهان با بیان اینکه شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی انقلاب به‌خاطر جنگ تحمیلی شوراها تشکیل نشد و نزدیک به دو دهه در این موضوع تأخیر افتاد که در این مدت دولت وظایف شوراها را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: در زمان شورای اول ۲۳ وظیفه احصا شد که می‌توانست به حدود اختیارات شوراها افزوده شود، اما هنوز قانون آن کامل پیاده نشده بنابراین لازم است دولت ۴۰ وظیفه‌ای که امکان انتقال به شوراها را دارد، احصا کرده و به آن‌ها واگذار کند.

حاج‌رسولیها افزود: تصمیمات شورا دو هفته بعد از تصویب قابل اجرا است در حالی که این تصمیمات در دولت و مجلس به آسانی و سرعت انجام نشده و مقتضیات هر شهر و استان نیز در نظر گرفته نمی‌شود.

وی از دولت سیزدهم درخواست کرد که وظایف شوراها را افزایش دهد و گفت: از مردم اصفهان که در انتخابات شرکت کردند و مسئولیت سنگین عضویت در شورا را به عهده ما گذاشتند، تقدیر می‌کنم.

در جهت خیر و صلاح مردم گام برمی‌داریم

مجید نادرالاصلی، دیگر عضو شورای ششم شهر اصفهان نیز گفت: افتخار داریم که در ذیل سایه جمهوری اسلامی که امام راحل برای ایجاد و ابقای آن زحمات زیادی کشیدند انجام وظیفه می‌کنیم.

وی افزود: امروز این نظام مقدس همچون روزهای اول پویا در برابر نظام استکبار جهانی قرار داد؛ خیلی تلاش شد که انتخابات تحریم و تحقیر و حضور مردم کمرنگ شود، اما به لطف خدا به‌واسطه عظمتی که امام (ره) برای انقلاب آفرید و ایثار و فداکاری شهدا، این انقلاب همچنان پایدار و استوار مانده است.

نادرالاصلی تاکید کرد: امروز این پرچم در بخشی از نظام به ما واگذار شده است تا پرچم آزادی و انصاف را در شهر شهیدان برافراشته کرده و حقوق این مردم را استیفا کنیم و این وظیفه خطیر در جهت خیر و صلاح اصفهان و مردم بر عهده ما گذاشته شد.

کد خبر 512331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.