برنامه ایران در چهارهمین روز المپیک توکیو؛ همچنان در مدار طلایی

ایران چهاردهمین روز بازی‌های المپیک توکیو را به قصد شکار سومین طلای کاروان آغاز می‌کند تا در روزهای پایانی المپیک، حرکت ایران همچنان در مدار طلایی در جریان باشد.

به گزارش ایمنا، ایران پایان سیزدهمین روز بازی ها را با طلای محمدرضا گرایی فرنگی‌کار کشورمان جشن گرفت و فردا (پنجشنبه) در دو رشته کشتی و کاراته رقابت خود را دنبال می‌کند.

همچنین جوان اول وزنه‌برداری ایران با ثبت رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم و ضرب مدال نقره در المپیک توکیو به یک دهه ناکامی ایران در دسته فوق سنگین پایان داد و بعد از گرایی چهارمین مدال کاروان را کسب کرد.

در انتظار دومین طلای کشتی

حسن یزدانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم بازی‌های المپیک توکیو در مبارزه با حریف روسیه‌ای با ارائه یک کشتی حساب شده توانست وی را شکست داده و به فینال راه یابد. فینال یزدانی فردا ساعت ۱۵:۱۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

آزادکار بابلی در کسب دومین برنز

رضا اطری آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم امروز در مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک توکیو مقابل حریف نامدار روسیه‌ای که زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور راهی توکیو شده است، مغلوب شد و به مبارزه رده‌بندی رفت. اطری فردا برای کسب مدال برنز باید با برنده دیدار توماس گیلمان از آمریکا و غلام جان عبداله‌یف از ازبکستان مبارزه کند.

مصاف ٢نماینده ایران در وزن‌های ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با کایل دیک دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان محمدحبیب گادژی ماگمدوف دارنده طلای قهرمانی اروپا از بلاروس و گندری گارزون (کوبا) می رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور نخست با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان جاهید براهال از الجزایر و اگزون شالا از کوزوو می‌رود. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان در گروه زارع حضور دارد.

دور مقدماتی رقابت‌ها ساعت ٦: ٣٠صبح، نیمه نهایی ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه و فینال ساعت ١٣: ٤٥ دقیقه به وقت تهران برگزار می شود.

کاراته

نخستین روز رقابت‌های کاراته فردا از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می شود و سارا بهمنیار رقابت خود را در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم زنان آغاز می کند.

سراب اوزچلیک از ترکیه، ون تزویان از چین تایپه و ایوت گورانوا از بلغارستان حریفان نماینده ایران هستند. کاراته‌کای اهل روسیه و شاگرد حسین روحانی به دلیل مثبت شدن تست کرونا از حضور در مسابقات بازماند تا این وزن با ۹ نفر برگزار شود. با توجه به چهار نفره بودن گروهی که بهمنیار در آن حضور دارد، شانس وی برای صعود برای مرحله نهایی و کسب مدال بسیار بالا است.

کاروان ایران تاکنون دو مدال طلا و یک برنز و یک نقره کسب کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 512301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.