افتتاح "ایستگاه آتش نشانی خانه اصفهان و چهار بوستان‌ در منطقه ٨"

در یکصد و پنجمین برنامه افتتاحیه‌های شهرداری اصفهان، ایستگاه آتش نشانی شهید خداداد امینی و بوستان‌های فردوان، پاکبان، گندم و مینا در منطقه هشت به ارزش ۲۰۳ میلیارد تومان با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه ایستگاه آتش‌نشانی شهید خداداد امینی شاخص‌ترین طرح آماده افتتاح منطقه هشت به شمار می‌رود که به جهت تراکم جمعیتی زیاد خانه اصفهان، بهرام آباد، مارچین و بخش‌هایی از منطقه ۱۲ یکی از پروژه‌های مهم و کلیدی شمال شهر اصفهان است.

ایستگاه آتش‌نشانی شهید خداداد امینی در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع شامل شش آشیانه احداث شده است.

امروز در منطقه هشت، چهار پارک محلی جمعاً به مساحت ۲۰ هزار مترمربع افتتاح شد؛ پارک محلی فردوان درمحله فردوان به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، پارک مینا در حاشیه اتوبان ردانی‌پور، پارک محله پرتمان با مساحت سه هزار مترمربع که به نام «پارک پاکبان» نامگذاری شده و پارک گندم در محله شمس آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اجرای ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه در ۴ سال / اصفهان ۱۴۰۵ مسیر حل مشکلات را مشخص کرده است

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: مدیریت شهری پنجم تمام تلاش خود را کرد تا پروژه‌های مختلفی را در تمام مناطق شهری اجرایی کند و این روزها شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد هستیم.

وی افزود: مراسم افتتاح صبح امروز از پروژه بی بی مریم در خیابان زینبیه آغاز شد و در ادامه پروژه تقاطع غیر همسطح قهجاورستان و پروژه خیابان مقداد و همچنین گذر فرهنگی چهارباغ، آمادگاه و عباس آباد افتتاح شده است.

شهردار اصفهان اعلام کرد: حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مجموعه پروژه‌های شهرداری اصفهان است که طی چهار سال گذشته تقدیم مردم اصفهان شد.

نوروزی گفت: خدا را شاکریم که فضای خدمت در کنار اعضای شورای شهر برای ما ایجاد شد، امروز تمامی مناطق و سازمان‌های شهرداری دستخوش تحولات بزرگی شده است، طی چهار سال گذشته ششمین ایستگاه آتش نشانی است که افتتاح می‌شود، اگر در طی ۴۰ سال گذشته با برنامه مثل این چهار سال فعالیت می‌شد، این شهر امروز ۶۰ ایستگاه آتش نشانی در خود داشت تا دیگر دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز چهارباغ، مردم از خدمات شهرداری اصفهان اعلام رضایت می‌کردند، گفت: در این سال‌ها تلاش کردیم فعالیت‌ها بر طبق برنامه پیش برود، برنامه اصفهان ۱۴۰۵ نیز در همین راستا تهیه شده است، بنابراین اگر بر اساس برنامه ۱۴۰۵ حرکت شود گره‌ها و مشکلات مناطق شهری باز خواهد شد و دغدغه مردم فردوان، خانه اصفهان و.. قطعاً برطرف می‌شود، زیرا برنامه ۱۴۰۵ و بودجه‌ی امسال راهکارهای متفاوتی برای مسائل شهری نشان داده در واقع مسیر راه مشخص شده است.

شهردار اصفهان یادآور شد: باید امید را در دل مردم بیشتر کنیم، مردم با مشکلات اقتصادی و تحریم دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین مدیریت شهری برای جلب رضایت شهروندان از لحظه‌ای برای خدمت درنگ نکردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز ۳۴ درصد بودجه شهرداری تحقق یافته است و قطعاً حرکت در مسیر برنامه‌ها موجب تحقق کامل بودجه می‌شود و این موضوع نشان دهنده عمل به وعده‌ها است.

نوروزی تاکید کرد: امروز به وعده‌هایی که داده‌ایم عمل کردیم و انتظار ۱۷ سال مردم اصفهان برای مترو را در طی ۴ ماه به پایان رساندیم و همچنین بیش از ۲۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه و حدود ۳۰۰ اتوبوس و بیش از ۵۰۰ تاکسی بازسازی و نوسازی شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: سازمان عمران شهرداری اصفهان در طی چهار گذشته شبی نبوده که مشغول آسفالت و فعالیت‌های عمرانی نباشند و این فعالیت‌ها بر اساس برنامه و انگیزه صورت گرفته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: تجهیزات بسیار خوبی برای سازمان آتش‌نشانی خریداری شده است، هیچ دوره مانند این چهار سال گذشته شهرداری اصفهان آماده مقابله با بلاهای طبیعی نبوده است.

«چهل ستون شهر فردا» پس از ۴ سال محقق شد

«علیرضا نصراصفهانی» رئیس شورای شهر اصفهان نیز گفت: آنچه که در چهار سال پیش به مردم تحت عنوان چهل ستون شهر فردا به مردم قول دادیم امروز تحقق یافت است و در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و حمل و نقلی گام‌های مؤثری برداشته و به همه نیازهای شهر توجه شد.

وی اظهار کرد: خدا را شاکرم که اتفاقات عمرانی در اصفهان جاری است و در حالی که منتخبان شورای اسلامی دوره ششم در مراسم تحلیف حضور دارند، اعضای شورای پنجم و مدیریت شهری تا آخرین روز خدمت خود در مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهر حضور دارند و تا آخرین لحظه به مردم خدمت می‌کنند لذا همه باید بابت این اتفاق خوشحال باشیم.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: حدود شش ماه پیش در صحن علنی شورا اعلام کردم که مدیریت شهری فارغ از جریان انتخابات تا لحظات پایانی با امید به خدمت خود ادامه خواهد داد و امروز این موضوع تحقق یافت و در صورتی که فرصت باقی بود این افتتاح‌ها و خدمت‌رسانی به مردم ادامه داشت و امیدواریم مابقی این افتتاح‌ها توسط مدیریت شهری بعدی و شورای ششم ادامه یابد.

وی ادامه داد: آنچه که در چهار سال پیش به مردم تحت عنوان چهل ستون شهر فردا به مردم قول دادیم امروز تحقق یافت است و در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و حمل و نقلی گام‌های مؤثری برداشته و به همه نیازهای شهر توجه شد.

نصر اصفهانی تصریح کرد: امروز کسی نمی‌تواند به ما خرده بگیرد که از توجه به برخی مسائل غافل شده‌اید زیرا فعالیت‌های مدیریت شهر در چهار سال گذشته نمایان است.

وی ادامه داد: آن چیزی که باعث انگیزه و تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری شد تعهدی بود که نسبت به شهروندان داشتند و به هیچ عنوان بعد از انتخابات دچار یاس نشدیم زیرا نسبت به فعالیت‌های خود رضایت داشتیم و تقدیر الهی را پذیرفته بودیم.

رئیس شورای شهر اصفهان یادآور شد: از شهردار خستگی ناپذیر که در چهار سال گذشته از صبح تا پاسی از شب مشغول خدمت رسانی به مردم بود همچنین از معاونان او تقدیر و تشکر می‌کنم.

اعتبارات مالی پروژه‌های منطقه ۸ تأمین شده است

«محمد کیهانی» مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در ابتدا باید از شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر تشکر و قدردانی کنم، حدود چهار سال پیش سکان شهرداری منطقه دو و سپس منطقه هشت را بر عهده من گذاشتند، در این چهار سال تلاش کردیم خدمات شایسته‌ای در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی افزود: متأسفانه در بد ورود به منطقه هشت با اتفاقات ناگوار اعتراضات سال ۹۸ و سپس شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم که شرایط را سخت‌تر کرد، اما علیرغم شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها تمامی پروژه‌ها با تأمین اعتبار سه برابری به سرانجام رسید.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ادامه داد: متأسفانه طی روزهای گذشته در فضای مجازی مباحثی را پیرامون پروژه‌های نیمه تمام مطرح کردند در پاسخ به این مباحث باید اعلام کنم بسیاری از این پروژه‌هایی که مطرح می‌شود، ماه‌ها پیش تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته و امروز به صورت رسمی افتتاح شده است.

کیهانی خاطرنشان کرد: تمامی اعتبارات مالی پروژه‌هایی که امروز در منطقه هشت کلنگ زنی شد در خزانه این منطقه وجود دارد در واقع بیش از ۷۰ درصد منابع مالی آن پیش بینی شده است و جای هیچ نگرانی برای اجرای پروژه‌ها نیست.

کد خبر 512225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.