۶ خیابان منطقه ۱۵ از بن بست خارج می‌شود

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه شش خیابان بن بست شامل خیابان سلمان، شهدای ابر، شهدای گنگاز، شهدای ستار، لاله، اریسون وجود دارد که برای بازگشایی آنها در بودجه سال جاری ۶۳ میلیارد تومان اعتبار نظر گرفته شده تا آزادسازی آنها انجام و ترافیک سنگین خیابان جی کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود قاسمی امروز _چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ _ در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۵ شهرداری، اظهار کرد: امروز در این منطقه شاهد افتتاح چهار پروژه عمرانی و خدماتی بودیم که پروژه تقاطع غیر همسطح قهجاورستان به طور مشترک با همکاری منطقه یک شهرداری احداث شده است.

وی افزود: پل قهجاورستان در کیلومتر شش و ۶۰۰ مسیر رینگ چهارم شهر واقع شده که از سمت قهجاورستان به صورت زیرگذر و از سمت پل آفتاب به صورت همکف است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: تقاطع غیر همسطح قهجاورستان ۷۰ هزار مترمربع مساحت دارد که با هزینه‌ای بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به احداث ضلع غربی خیابان مقداد، گفت: ضلع غربی خیابان مقداد دوم به طول ۳.۶ کیلومتر و عرض ۸.۵ متر آسفالت و سه متر شانه مسیر امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قاسمی با بیان اینکه عملیات ساخت خیابان مقداد از خرداد سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز و امروز به بهره برداری رسید، تصریح کرد: خیابان مقداد دوم که یکی از مسیرهای کمکی رینگ چهارم است از شمال به میدان اندوان و از جنوب به میدان سلمان متصل می‌شود.

وی ادامه داد: به علت همجوار بودن با کانال آب برای رعایت امنیت وسایل نقلیه از بلوک نیوجرسی به طول ۳.۵ کیلومتر استفاده شده است که به جز مباحث ترافیکی می‌تواند کمکی خیابان جی باشد، زیرا سمت شمال آن حلقه حفاظتی شهر اصفهان و جنوب آن میدان سلمان خوراسگان قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه تعدادی پروژه نیمه‌کاره همچون خیابان‌های متصل به کمربندی شمال وجود دارد که برای تعیین تکلیف آنها اعتبارات لازم در بودجه سال جاری منطقه لحاظ شده است، گفت: در این منطقه شش خیابان بن بست شامل خیابان سلمان، شهدای ابر، شهدای گنگاز، شهدای ستار، لاله، اریسون وجود دارد که برای بازگشایی آنها در بودجه سال جاری ۶۳ میلیارد تومان اعتبار نظر گرفته شده تا آزادسازی آنها انجام و ترافیک سنگین خیابان جی را به ویژه در ایام پایانی هفته کاهش یابد.

وی با اشاره به افتتاح پارکینگ جنب شهرداری منطقه ۱۵، اظهار کرد: از سال‌ها قبل مسیر دسترسی پارکینگ جنب ساختمان شهرداری منطقه ۱۵ از کوچه‌های اطراف خیابان سلمان بود از این رو در توافق با بانک ملت آزادسازی انجام شده، راه ورودی به پارکینگ از سمت خیابان جی باز شد تا در ساعات اداری ویژه مراجعان و در ساعات غیر اداری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: برای آزادسازی مابقی مسیر پارکینگ (شامل پنج منزل مسکونی) اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال جاری شهرداری لحاظ شده تا حدود سه هزار متر پارکینگ جنب شهرداری منطقه ۱۵ ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶۰ کیلووات، طرح دیگری است که به صورت رسمی در منطقه ۱۵ با صرف اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین غفلت بشر امروزی را می‌توان توجه نکردن به بهره از انرژی بی‌پایان خورشید دانست، با توجه به بروز بحران انرژی فسیلی در سال‌های اخیر همچنین لزوم کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کنترل عرضه و تقاضا، جایگزینی انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی اهمیت زیادی یافته است که دریافت انرژی عظیمی را توسط سیستم‌های دریافت کننده خورشیدی موجب شده و مرکب از تعدادی پنل خورشیدی است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: در همین راستا و برای حفظ منابع پایدار شهرداری، این منطقه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات را دی‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار داد که در آن، این نیروگاه قادر خواهد بود سالانه بیش از ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی تولید کند.

وی با بیان اینکه این نیروگاه متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و ۱۵۰ عدد پنل خورشیدی ۴۰۰ وات است، اظهار کرد: دوره بازگشت سرمایه اولیه این نیروگاه حدود شش سال است و در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی توسط وزارت نیرو دوره بازگشت سرمایه اولیه می‌تواند به چهار سال کاهش یابد.

کد خبر 512186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.