واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به پایان کار شاهین طبع در تیم‌ ملی

رئیس فدراسیون بسکتبال به وضعیت حضور شاهین طبع و پایان قراردادش در تیم‌ملی واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، رامین طباطبایی در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در المپیک اظهار کرد: از سه سال و نیم قبل که آمدیم هدف ما کسب سهمیه المپیک بود که توانستیم با برنامه ریزی به آن برسیم. به نظر من هم بازیکنان و هم کادرفنی عملکرد خوبی داشتند. درس بزرگی که از رقابت‌ها گرفتیم این است که باید شرایطی را برای تیم‌های پایه ایجاد کنیم که وقتی به رده بزرگسالان می‌رسند، بتوانند مقابل تیم‌های بزرگ عملکرد خوبی داشته باشند.

وی در مورد اینکه با آمار ارائه شده چطور از عملکرد تیم ملی راضی هستید، گفت: باید واقع بین باشیم. بسکتبال آسیا با دنیا فاصله دارد و همین باعث شد سه تیم آسیایی و آفریقایی نتوانستند در جام جهانی و المپیک به دور دوم راه پیدا کنند. نباید انتظاری بیش از این داشته باشیم. اگر بخواهیم طبق آمار بررسی کنیم ما جزو ۸ تیم برتر دنیا بودیم که به المپیک رسیدیم، اما نباید خودمان را گول بزنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: بسکتبال روز دنیا به سمتی رفته است که همه بازیکنان بتوانند در تمام پست‌ها بازی کنند و بتوانند رفت و برگشت خوبی داشته باشند. همانطور که دید کره‌ای ها که میانگین قدی شأن پایین بود بازیکنان دو رگه را اضافه کردند و شرایط شأن بهتر شد. نمی‌خواهم بگویم بازیکن بالای ۲ متر و ۵ سانتی متر اثربخش نباشند. همانطور که دیدید حامد حدادی چقدر درخشید.

طباطبایی در مورد اینکه نیمکت تیم ملی در سه بازی نتوانست آمار خوبی داشته باشد، عنوان کرد: تیم ملی برای هر ۱۲ بازیکن است و اگر بازیکنی انتخاب می‌شود، اما استفاده نمی‌شود، یعنی انتخاب اشتباه بوده و باید کادرفنی پاسخگو باشد. این نقطه ضعف است که نیمکت ما نتوانسته امتیازهای خوبی را کسب کند. وقتی آماری داده می‌شود نشان می‌دهد که استفاده مناسبی از آنها نکردیم.

وی در مورد صحبت‌های جمشیدی در مورد شاهین طبع و رفتار او در فرودگاه که با هیچ کس خداحافظی نکرد، گفت: ما کمیته فنی را تشکیل دادیم که عملکرد کادر فنی را ارزیابی کنیم و صحبت‌های بازیکنان را هم بشنویم. همه منتقدان و دلسوزان هم می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در مورد اینکه قرارداد شاهین طبع به پایان رسیده است، یا خیر، تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته ایم. در کمیته فنی صحبت بازیکنان و کادر فنی را می‌شنویم و پس از آن تصمیم درستی می‌گیریم که به نفع بسکتبال کشور باشد.

منبع: فارس

کد خبر 512184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.