تبس درصدد سهیم‌سازی مردم در طرح پویایی شهری

مقامات رسمی تبس، کلانشهری در یونان باستان، از اهداف خود مبنی بر ایجاد شهری با قابلیت دسترسی برای تمام افراد با توانایی‌های جسمی متفاوت، در رسانه‌های اجتماعی سخن گفته و ادعا کرده‌اند تخریب‌های زیست‌محیطی را برای همه به حداقل خواهند رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند سال اخیر مدیران شهرهای مختلف دنیا، تردد پایدار را در اولویت برنامه‌های شهری خود قرار داده‌اند تا از این طریق به حفظ محیط زیست، افزایش سلامت جسمی و روانی مردم، کاهش تغییرات اقلیمی و افزایش کیفیت زندگی مردم کمک کنند. شهردار تبس نیز به سایر مقامات محلی یونان پیوسته است تا با جذب ساکنان شهر، دانشمندان، متخصصان و سایر ذی‌نفعان چاره‌ای برای تردد پایدار در شهر بیاندیشد و به بحران‌های زیادی در این زمینه خاتمه دهد. در واقع، تبس قصد دارد تردد را برای مردم عادی، افراد دارای معلولیت جسمی، خدمات و کالاها تسهیل کند و از این طریق به پایداری نهایی در شهر دست یابد.

در این راستا، مدیران تبس پنج هدف اصلی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند؛ مشکلات مربوط به ترافیک سنگین برای افزایش امنیت مردم در حین تردد با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، قابلیت دسترسی به تردد سبز بهبود خواهد یافت که این امر به سهم خود در افزایش کیفیت زندگی تمام شهروندان نقش مهمی به عهده خواهد داشت، استفاده مؤثر از منابع مالی عمومی برای همه امکان‌پذیر خواهد شد ضمن اینکه جذابیت مناطق شهری بیشتر خواهد شد و کارآفرینی جز اولویت‌های مقامات برای پایداری قرار خواهد گرفت.

بدیهی است که پیاده‌سازی تمام این اقدامات می‌تواند به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست منجر شود که به سهم خود کاهش اثرات جزایر گرمایی را نیز در پی دارد.

شهردار تبس بر اهمیت مشارکت شهروندان برای پیاده‌سازی تمام این پروژه‌ها تاکید و همه آن‌ها را به اتحاد برای ایجاد شهری پایدار و زیست‌پذیر دعوت کرده است.

تبس در صدد سهیم‌سازی مردم در طرح پویایی شهری

کد خبر 512168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.