آمریکا میزبان تابلوهای هوشمند خیابانی

ساکنان میامی، شهری واقع در نوار ساحلی اقیانوس اطلس و در جنوب شرقی ایالت فلوریدای آمریکا به زودی از وجود کیوسک‌هایی هوشمند در فضاهای عمومی اطراف خود بهره‌مند خواهد بود که قرار است از قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت همچنین خدمات رسانی به مردم برخوردار باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کیوسک‌های هوشمند میامی دارای صفحه‌های نمایشی خواهد بود که اطلاعات مختلفی در مورد محیط اطراف، مسیرهای تردد در داخل شهر و منابع شهری در اختیار کاربران و سایر عابران پیاده قرار می‌دهد. این صفحه‌های نمایش به طور لمسی عمل خواهد کرد و در نتیجه دسترسی راحت به قابلیت‌های بیشمار خود را برای تمام کاربران فراهم می‌آورد. مدیران شهر در نظر دارند میامی را در لیست شهرهای پیشرو در استفاده از تکنولوژی هوشمند قرار دهند و در همین راستا، نصب کیوسک‌های هوشمند را گام بلندی در رسیدن به هدف خود در نظر می‌گیرند.

کیوسک‌های هوشمند میامی به گونه‌ای طراحی شده که در دو طرف خود از صفحه‌های لمسی دیجیتالی برخوردار است و همین امر باعث بهره‌مندی کاربران بیشتری از آن خواهد شد. قرار است نرم‌افزارهای متعددی روی این صفحات نصب شود که اطلاعات زیادی را در زمینه‌های مختلف شهری برای کاربران فراهم می‌آورد ضمن اینکه هر کیوسک به عنوان نقطه‌ای برای دسترسی به اینترنت پرسرعت رایگان عمل خواهد کرد و تمام اطلاعات لازم را در مورد محیط اطراف در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

آمریکا میزبان تابلوهای هوشمند خیابانی

جالب است بدانید که اطلاعات و نرم‌افزارهای موجود در کیوسک‌های هوشمند میامی به چندین زبان زنده دنیا قابل دسترسی است در نتیجه گردشگران نیز می‌توانند از طریق این ایستگاه‌های دیجیتالی به اطلاعات زیادی در مورد مقصد سفر خود دست یابند و از لزوم وجود یک راهنما برای هدایت مسیر در کنار خود بی‌نیاز شوند.

مدیران میامی ادعا کرده‌اند که مردم و مسافران شهر می‌توانند از طریق کیوسک‌های هوشمند به اطلاعاتی در زمینه پناهگاه افراد بی‌خانمان، خدمات شهر، محل دقیق هتل‌ها و رستوران‌ها، رویدادهای مختلف و مکان برگزاری آن‌ها، مراکز ترک اعتیاد، مؤسسات خیریه و مراکز تفریحی و گردشگری باخبر شوند همچنین تمام اطلاعات در مورد ترافیک‌های خودرویی و انتخاب بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد در اختیار عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حتی رانندگان قرار می‌گیرد.

بدیهی است که وجود کیوسک‌های هوشمند در میامی می‌تواند گرایش مردم به تردد سبز را افزایش دهد چرا که قابلیت‌ها و به ویژه دسترسی به اینترنت رایگان این ایستگاه‌ها، ساکنان شهر را به جایگزین کردن رفت و آمد با خودرو به منظور طی کردن مسیرهای کوتاه از طریق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای دسترسی سریع‌تر به آن‌ها جذب می‌کند علاوه بر این، اطلاعاتی که در صفحه‌های هوشمند در معرض نمایش عموم قرار داده می‌شود، آن‌ها را از میزان کیفیت هوا آگاه خواهد کرد که این امر می‌تواند به سهم خود در اتخاذ سبک زندگی سالم میان آن‌ها نقش مهمی ایفا کند.

آمریکا میزبان تابلوهای هوشمند خیابانی

شهردار میامی امیدوار است پس از پیاده کردن پروژه خود، هویتی نو به شهر ببخشد، آن را در لیست شهرهای پیشرو در استفاده از تکنولوژی پیشرفته قرار دهد و به عنوان الگویی برای سایر نقاط دنیا جهت هوشمندسازی شهری عمل کند. بدون شک، جذب گردشگر از دیگر پیامدهای مثبت کیوسک‌های دیجیتالی در میامی خواهد بود چرا که امروزه بسیاری از طراحان و افراد علاقمند به معماری مایل هستند پروژه‌های موفق شهری را از نزدیک مشاهده کنند و از میزان اثربخشی آن‌ها بر کیفیت زندگی شهری باخبر شوند.

مدیران میامی در مصاحبات خود با رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که تنها به این نوآوری در شهر اکتفا نخواهند کرد و در نظر دارند هنرمندان و متخصصان زیادی را از سراسر دنیا دعوت کنند تا با نگاهی به این پروژه موفق، ایده‌های مشابهی برای کمک به افزایش هوشمندی شهری ارائه دهند. نهادهای فرهنگی مختلف شهر نیز آمادگی خود را برای ارائه هر گونه همکاری با دولت جهت افزایش پایداری آن اعلام کرده و مدعی شده‌اند به زودی طرح‌هایی را در اختیار شهردار قرار خواهند داد که در صورت پیاده شدن در هوشمندسازی میامی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

آمریکا میزبان تابلوهای هوشمند خیابانی

کد خبر 512126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.