پرداخت اینترنتی هزینه حمل و نقل عمومی دربلغارستان

ساکنان صوفیه، پایتخت و بزرگترین شهر بلغارستان به زودی قادر خواهند بود به صورت اینترنتی بهای حمل و نقل عمومی را پرداخت کرده و میزان حضور در باجه‌های خرید بلیط آن‌ها کمتر شود زیرا ایستگاه‌های متعددی برای شارژ کارت‌های اعتباری در شهر نصب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی O-City که پرداخت اینترنتی را در شهرهای هوشمند جهان امکان‌پذیر کرده است با همکاری بانک دی‌اس‌کی، شرکت خدمات مالی و بانکداری بلغارستان، سیستم جدیدی در پایتخت این کشور راه‌اندازی کرده‌اند که از طریق آن شهروندان می‌توانند بدون حضور در باجه‌های فروش بلیط، بهای تردد خود از طریق وسایل نقلیه عمومی را پرداخت کنند. تا کنون بیش از سه هزار و ۹۰۰ دستگاه اعتبار سنج روی وسایل حمل و نقل عمومی مختلف نظیر اتوبوس‌ها، ترامواها و واگن‌های برقی شهر نصب شده که مردم می‌توانند با قرار دادن کارت شارژ شده خود روی آن‌ها، هزینه سفر خود را پرداخت کنند.

در مرحله دوم پروژه قرار است به زودی تعداد ۴۵۰ ایستگاه در سراسر سیستم‌های مترو نصب می‌شود که  امکان شارژ کارت‌ها را فراهم می‌آورد و از تجمع مردم در بانک‌ها جلوگیری کند. کارت‌های خریداری شده برای تمام انواع وسایل نقلیه عمومی در شهر قابل استفاده است که این امر از ایجاد هرج و مرج در ایستگاه‌های شارژ برای خریداری کارت‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

جالب است بدانید که کاربران وسایل حمل و نقل عمومی پس از اقدام جدید مدیران صوفیه می‌توانند از طریق ایستگاه‌هایی که برای شارژ کارت‌های اعتباری آن‌ها نصب می‌شود به تاریخچه سفرهای خود و همچنین هزینه هر یک دسترسی پیدا کند.

طرح پرداخت غیرحضوری بهای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی طی چند سال اخیر در بسیاری از کشورهای جهان رایج بوده با این حال، پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ و لزوم رعایت فاصله اجتماعی از توجه بیشتر مدیران نقاط مختلف دنیا برخوردار شده است.

پرداخت اینترنتی هزینه حمل و نقل عمومی دربلغارستان

کد خبر 512104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.