جدیدترین اخبار کنکور ۱۴۰۰؛ از انتشار و دانلود دفترچه راهنما تا زمان آغاز انتخاب رشته

زمان آغاز فرآیند انتخاب رشته ۱۴۰۰، انتشار و لینک دانلود دفترچه راهنما و راه اندازی سامانه مجازی انتخاب رشته جزو جدیدترین اخبار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ حاوی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) به تفکیک هر پنج گروه آزمایشی سه شنبه _۱۲ مردادماه_ منتشر شد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و آخرین اخبار اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ سازمان سنجش

راه اندازی سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور ۱۴۰۰ سنجش

قبل از شروع فرایند اصلی انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در کنکور سراسری ۱۴۰۰ سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور به منظور راهنمایی و کمک به متقاضیان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های بدون آزمون) سه‌شنبه_ ۱۲ مردادماه_ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ۱۴۰۰ + لینک

آغاز فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰

انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون و پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ارائه شده است.

داوطلبان از پنجشنبه _۱۴ مردادماه_ باید نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

کد خبر 512082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.