پردیس فرهنگی" شاهنامه" ارزش افزوده دیگری برای منطقه ۷

در یکصد و سومین برنامه افتتاحیه های شهرداری اصفهان شامگاه _سه شنبه ۱۲مردادماه_ پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی منطقه هفت شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پردیس فرهنگی «شاهنامه» پروژه بزرگی است که امروز در قالب برنامه افتتاحیه‌های شهرداری اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه شامل مجموعه فرهنگی دانا با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع، مجموعه ورزشی توانا با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع، سایت اداری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و بوستان به مساحت ۱۲ هزار مترمربع است.

امروز عملیات احداث ایستگاه آتش نشانی واقع در خیابان هسا آغاز شد؛ زیربنای این ایستگاه یک هزار و ۸۰۰ مترمربع در سه طبقه شامل، سایت اداری، آشیانه، دیوار صخره نوردی، استخر آموزش غواصی‏، سالن اجتماعات و آموزشی است.

محور حرکت شهرداری در دوره پنجم شایسته سالاری بود / تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی در شمال شهر

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: صبح امروز از ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید رونمایی شد تا تعداد اتوبوس‌های خریداری شده در این چهار سال بالغ بر ۲۰۰ دستگاه و تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده بالغ بر ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شود.

اقدامات شهرداری در راستای بهزیستی شهر بوده است

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در شهرداری اصفهان در راستای بهزیستی شهر بوده است، افزود: علی‌رغم اینکه هر یکشنبه پروژه‌های متعدد عمرانی، فرهنگی و خدماتی در مناطق مختلف شهر افتتاح می‌شود؛ اما از عید قربان شاهد افتتاح تعداد زیادی پروژه عمرانی در شهر هستیم به طوری که در روز چندین پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: فردا در مناطق سه، هشت، ۱۴و ۱۰ شهرداری پروژه‌های متعددی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که این اقدامات ناشی از حرکت دقیق، علمی و در سایه همدلی و همراهی و انسجام برای ساختن شهر مطلوب شهروندان بوده است.

نوروزی با بیان اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته که قیمت روز هزینه‌های انجام شده برای آن معادل هفت هزار میلیارد تومان است، گفت: عظمت این پروژه به اندازه‌ای است که رئیس جمهور کشور نه تنها در روز افتتاحیه بلکه روز گذشته در جلسه هیئت دولت از اصفهان و اجلاس و دستاوردهای مدیریت شهری در چهار سال گذشته به عنوان الگو یاد کرد.

رکوردها در مدیریت پنجم شکسته شد

وی اظهار کرد: امشب کاروان پرتوان شهرداری در جمع مردم شریف منطقه هفت آمده تا شاهد افتتاح‌های دیگری باشد، افتتاح مجموعه شاهنامه به عنوان مجموعه فرهنگی ورزشی و بوستان در یک زمینی به وسعت ۱۸ هزار متر مربع در واقع یک پردیس کامل است که در آن از اسامی دانا و توانا استفاده شده تا کودکان، نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را در آن به گونه‌ای بگذرانند تا غم و اندوه از آنها دور باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر در این دوره مدیریت شهری رکوردها شکسته شده، خط یک متروی اصفهان تکمیل و خط دو با قوت در حال احداث است، بخش مهمی از رینگ چهارم احداث شده و مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان به عنوان پروژه زمین گیر از خواب بیدار و تقدیم ملت ایران شد، نشان می‌دهد محور حرکت شهرداری بر اساس شایسته سالاری بوده است.

نوروزی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های معاون عمران شهری شهردار و مدیر منطقه هفت شهرداری، گفت: این دو نفر مدیرانی بودند که از دوره‌های قبل در شهرداری مسئولیت داشتند و آنها را در این دوره مدیریت شهری شایستگان دیدیم که باید به خدمت خود ادامه می‌دادند از این میدان را برای آنها گشودیم.

وی تاکید کرد: مدیران شهری شهرداری در این دوره مدیریت شهری برای اینکه ثابت کنند مردم را دوست دارند و می‌خواهند به آنها خدمت شایسته ارائه کنند، در شرایط سخت جنگیدند و در دوران کرونا، تحریم و مشکلات اقتصادی که هر کدام بهانه‌ای برای نشستن بود، قیام و حرکت کردند و در بدترین شرایط بهترین‌ها را به ارمغان آورده و در ایران ممتاز شدند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: مدیران شهری اصفهان در ارتقا، جذب بودجه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شفاف سازی ها و پاک دستی به خوبی درخشیدند و اثبات کردند می‌توانند مردان شایسته با توان و تجربه بالا و دانش لازم برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان باشند.

اقدامات شهرداری در شمال شهر

نوروزی با بیان اینکه خیابان‌های تابان و آسمان در منطقه ۱۴ قرار دارد، اما احداث این دو خیابان، ترافیک خیابان‌های بعثت سه راه نقشینه و میدان شهدای ورزشکار را روان کرد، گفت: در خیابان جانبازان یا زیر پل شریعتی پروژه‌های خوبی در حال اجرا است، همچنین میدان شهدای ورزشکار در آینده نزدیک وضعیت خوبی پیدا خواهد کرد؛ برای احداث میدان شهدای ورزشکار بودجه‌های لازم در نظر گرفته شده و در آینده‌ای نه چندان دور تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به پیاده رو سازی اتوبان چمران تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها با توجه به کمبود بودجه منطقه ۷ از اعتبارات در اختیار برای عمران و آبادانی شش میلیارد تومان تخصیص داده شد، همچنین برای احداث خیابان جانبازان ۱۰ میلیارد تومان از بودجه در اختیار استفاده کردیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه میدان المپیک و خیابان جانبازان به عنوان نقاط حساس منطقه ۷ احداث خواهد شد که اعتبارات لازم نیز برای آن در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باغ فدک محور توسعه یافته و محور توسعه منطقه هفت نیز خواهد بود.

نوروزی با ابراز خرسندی از احداث پروژه شاهنامه به عنوان یک پردیس کامل تصریح کرد: نمونه این پروژه در اصفهان وجود ندارد از این رو امشب آمدیم تا مرکز و پردیس بزرگی را افتتاح کنیم تا از فردا شاهد غم و اندوه فرزندان این منطقه که می‌خواهند مرکز فرهنگی یا باشگاه داشته باشند، نباشیم؛ البته اینجا باید توسعه پیدا کند.

وی تاکید کرد: باید زیرساخت‌های حمل و نقلی در منطقه‌ای که سیتی سنتر شمال شهر در آن در حال احداث است و به زودی افتتاح می‌شود، فراهم باشد. اگر امروز از دستاوردها سخن می‌گویم دلیل آن این است که طرح‌ها در شورای شهر مطرح و تصویب شده و راه را برای ما هموار کرده است.

شهردار اصفهان از اعضای شورای پنجم و سایر مدیران قدردانی کرد و گفت: امشب کلنگ بیست و هشتمین ایستگاه آتش نشانی اصفهان در منطقه ۷ زده خواهد شد اخیراً در محله اطشاران ایستگاه شماره ۲۵ احداث شده و فردا شاهد افتتاح ایستگاه دیگری در منطقه ۸ شهرداری اصفهان خواهیم بود و این به معنای ایجاد ایمنی برای تأمین آسایش شهروندان است.

نوروزی تأکید کرد: اگر در چهار سال گذشته نسبت به آنچه باید انجام می‌دادیم قصور، غفلت یا کم کاری صورت گرفته از مردم شریف اصفهان به ویژه منطقه هفت عذرخواهی می‌کنم.

تحقق ۳۱ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان تا پایان تیرماه

پورمحمد شریعتی نیا رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این دوره مدیریت شهری کارهای پوپولیستی انجام نداد، در واقع اقداماتی شد که مدیریت شهری را روی عمران و آبادانی، هدایت، ساخت و ساز، نشاط و کارهای فرهنگی قرار داد.

وی افزود: بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۶ بدون اینکه فشاری به مردم وارد شود به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد بودجه شهرداری حبابی نیست و تا پایان تیرماه سال جاری ۳۱ درصد بودجه محقق شده که این میزان تحقق با تقویم بودجه هماهنگ است.

وی ادامه داد: شهرداری در این دوره مدیریت شهری از خام فروشی پرهیز کرده و اعضای شورا نیز بنا به وظیفه نظارتی خود تا لحظه آخر با تمام انگیزه و ظرفیت بر این فرایند نظارت می‌کنند.

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفقیت شهردار اصفهان در این دوره مدیریت شهری این بود که عرصه را برای فعالیت بخش خصوصی باز گذاشت؛ امیدواریم شهرداری و شورای شهر آینده نیز باید این مسیر را ادامه دهند و تداوم بخشند.

اجرای ۹۱ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۷/ احداث پردیس شاهنامه مطابق با استانداردهای جهانی

علی اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته در این منطقه ۷۳ قرارداد عمرانی شامل پروژه‌های کوچک و بزرگ منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی افزود: در سال جاری در قراردادهای معاونت عمران ۱۷ پروژه معاونتی به مبلغ ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به منطقه ۷ است، همچنین ۳۲ پروژه در منطقه منعقد شده که برای اجرای آنها حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: در مجموع ۹۱ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های منطقه هفت شهرداری در سال جاری است که قراردادهای آنها منعقد شده و در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در خیابان گلستان عملیات احداث خیابان شهید عبدالرسول زرین حدفاصل خیابان گلستان تا سعدی در دست اجرا است، تصریح کرد: عملیات احداث خیابان بهشت حدفاصل خیابان سردار کمالی تا بزرگراه بعثت در حال انجام است.

شاطوری ادامه داد: ساختمان مدیریت بحران یکی دیگر از پروژه‌های منطقه هفت است که در خیابان نخل در حال احداث است؛ این ساختمان پوشش شهری دارد و می‌تواند مرکز عملیاتی فرماندهی بحران در مواقع لزوم باشد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی باند غربی بزرگراه بعثت، خیابان سازی مجموعه‌های تفکیکی بهاران، بازسازی سالن‌های مطالعه، احداث بازارچه فدک و احداث فاز دوم دریاچه فدک از دیگر پروژه‌های در حال اجرای منطقه هفت شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان اظهار کرد: در منطقه هفت شهرداری اصفهان بیانیه مشکلات آماده و هفت مشکل منطقه در قالب بیانیه مطرح و سعی شد در برنامه‌ریزی‌ها نیم نگاهی به آنها داشته باشیم تا در بازه زمانی پنج ساله مشکلات منطقه برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل منطقه فضای سبز و کیفیت پایین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز است از این رو مخازن آب را در بلوار فرزانگان احداث کردیم، گفت: در این منطقه ۱۰ کیلومتر لوله کشی و کلکتور فضای سبز احداث شده است.

شاطوری ادامه داد: حاشیه نشینی و پایین بودن سرانه تفرجگاهی در جنوب و شمال بزرگراه چمران از دیگر مشکلات منطقه هفت شهر به شمار می‌رود به همین جهت با احداث پارک‌های محلی برای رفع این مشکلات اقدام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه در راستای رفع مشکلات شهروندان بوستان آرزو و فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان احداث شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از کلنگ‌زنی نخستین ایستگاه آتش نشانی این منطقه جنب میدان حج خبر داد و تاکید کرد: این ایستگاه در زمینی به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع احداث خواهد شد؛ احداث این ایستگاه با توجه به وجود مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه لازم و ضروری بود.

وی با اشاره به پروژه پردیس شاهنامه، خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع احداث شده که شامل فضای ورزشی مطابق با استانداردهای بین المللی به وسعت ۱۷۰۰ متر، سایت اداری به مساحت ۸۰۰ متر مربع، مجموعه فرهنگی دانا در سه طبقه با زیربنای ۲۴۰۰ مترمربع و فضای سبز و بوستان‌ها در حدود ۱۲ هزار متر مربع شده است.

کد خبر 512042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.