حمیدی: باید فضای انجام بازی های بومی و محلی در پارک‌ها احداث شود

معاون فرهنگی هنری شهردار تبریز گفت: باید فضایی برای انجام و برگزای بازی‌های بومی و محلی در پارک‌های کودک ایجاد شود که متأسفانه تا به امروز این کار صورت نگرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی در جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اظهار کرد: در سال ۹۴ ما در تمام فرهنگسراهای شهر، بازی «قوناق باجی» را اجرا کردیم که علی رغم استقبال خوب، با هجمه‌هایی مواجه شدیم.

وی افزود: این بازی بومی مفاهیم بسیاری دارد که می‌توانیم با حداقل هزینه فضاهایی متناب با این بازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی و بومی را از آن طریق آموزش دهیم.

معاون فرهنگی و هنری شهردار تبریز تصریح کرد: می‌توانیم فضایی برای ایجاد ایستگاه‌های قصه‌گویی نیز ایجاد کنیم که در گذشته نیز تجربه موفقی در این زمینه داشتیم.

وی تاکید کرد: برخی از مربیان ما که سواد و ذوق و علاقمندی خاصی به حوزه قصه‌گویی دارند، می‌توانند در پارک‌های کودک در این حوزه فعال باشند.

حمیدی خاطرنشان کرد: در کتب آموزش شهروندی نیز می‌توانیم فضایی برای آموزش و حفظ مجموعه اشعار ترکی (حیدربابایه سلام) استاد شهریار ایجاد کنیم و حتی این موضوع را می‌توان طی مسابقه‌ای بین کودکان شهر برگزار کرد.

وی ادامه داد: مهمانان ما در آستانه سالروز رحلت استاد شهریار و برگزاری دوره آموزشی شهر دوستدار کودک، باید شاهد اهمیت موضوع ادبیات بومی و آموزش آن به کودکان باشند و در کنار آن مهمان‌نوازی تبریزی‌ها را نیز مشاهده کنند.

کد خبر 512020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.