جزئیات برنامه مجلس درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی

حاجی‌دلیگانی گفت: مجلس پس از ارائه لیست وزرا از سوی رئیس جمهور یک هفته فرصت بررسی داشته و بعد از آن بلافاصله وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در قالب جلسات صبح و بعدظهر خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در تسریع بررسی رأی اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به‌محض اینکه لیست و اسامی وزرای پیشنهادی همراه با برنامه دولت سیزدهم به مجلس ارسال شود، نمایندگان بلافاصله کار بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را در مجلس آغاز خواهند کرد.

وی افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های مجلس یک هفته فرصت دارند تا بررسی تخصصی پیرو برنامه وزرای پیشنهادی داشته باشند و گزارش آن را به صحن مجلس ارجاع دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار بررسی کارنامه وزرا در کمیسیون‌ها، وزرای پیشنهادی می‌توانند با حضور در فراکسیون‌های مختلف مجلس برنامه‌های خود را تشریح کنند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما تنها منتظر ارائه لیست وزرا از سوی رئیس جمهور به مجلس هستیم و در صورت ارائه این لیست کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز خواهد شد.

وی یاد آورشد: ما پس از ارائه لیست وزرا از سوی رئیس جمهور به مجلس یک هفته فرصت بررسی داریم و بعد از آن بلافاصله وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در قالب جلسات صبح و بعدازظهر خواهیم شد.

منبع: میزان

کد خبر 512001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.