محور نوآوری اصفهان در آینده جهان مثال‌زدنی خواهد بود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر سرمایه گذاری که در محور نوآوری انجام شود قطعاً اتفاقات خوبی به همراه خواهد داشت؛ امیدوارم اقدامات به نوعی باشد که تا چند سال آینده این محور در کل جهان مثال‌زدنی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در آئین افتتاح گذر نوآوری و فناوری شهرداری اصفهان اظهار کرد: ایده گذر نوآوری و فناوری پس از سه سال اکنون در سطح شهر اجرا شد البته ما برای یافتن مکان مناسب برای اجرای این پروژه جلسات زیادی برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: حدود ۲۰ سال از طراحی خط یک مترو می‌گذرد و با این خط شمال به جنوب متصل می‌شود و اگر اکنون به آن نگاه کنیم «شهرک علمی تحقیقاتی» در شمال به «پارک علم و فناوری» در جنوب متصل می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به متصل شدن این دو قطب بزرگ فناوری از طریق مترو، تصریح کرد: هنگامی که در این محور ۲۸ کیلومتری حرکت می‌کنیم متوجه حضور ۱۷ شتاب دهنده، مرکز رشد و فضای کار اشتراکی می‌شویم؛ این محور پر تراکم‌ترین بخش است که زمینه کار اشتراکی را فراهم کرده و بدون مدیریت منظمی، این اتفاق را خود به خود رقم زده است.

وی ادامه داد: مقرر شد که پژوهشکده هوا فضای امام خمینی (ره) به کارخانه نوآوری تبدیل شود تا ظرفیت اصفهان افزایش پیدا کند، البته پژوهشکده رویان نیز در حال احداث است؛ احتمال دارد که کارخانه ریسباف اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری به نتایج خوبی برسد.

خسروی افزود: این محور ۲۸ کیلومتری پدیده‌ای است که در آینده به سود اصفهان خواهد بود و به نوعی این موضوع شهرمان را سربلند خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که در دوره جدید مدیریت شهری انرژی‌ها بر روی تقویت این محور گذاشته شود تا المان‌های لازم به این محور اضافه شده و توسعه‌ای مبتنی بر حمل و نقل نیز در بر داشته باشد. هر سرمایه گذاری که در این محور نوآوری انجام شود قطعاً اتفاقات خوبی به همراه خواهد داشت؛ امیدوارم اقدامات به نوعی باشد که تا چند سال آینده این محور در کل جهان مثال‌زدنی باشد.

گذر نوآوری باید توسعه پیدا کند

«احمد رضایی» مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: اکنون فضای مجازی کل دنیا را در بر گرفته است، پس ما برای اینکه شهری هوشمند و نوآور را داشته باشیم باید در این راستا گام‌های مفیدی برداریم.

وی با بیان اینکه مباحث اجتماعی و سیاسی ما به فضای مجازی ربط پیدا کرده و دولت‌ها به سمت و سوی اقدامات الکترونیکی رفته‌اند، تصریح کرد: در این دوره صندوق سرمایه‌گذاری ایجاد شد که اگر این صندوق نبود شهرداری امکان بهره برداری از ایده‌های مطرح شده را نداشت و امیدوارم این صندوق در دوره آینده هم با تمام توان فعالیت خود را ادامه دهد.

وی افزود: افرادی که ایده‌های خوبی را به مدیریت شهر ارائه می‌کنند، شهرداری از آن‌ها حمایت می‌کند؛ اکنون استفاده از خلاقیت و ایده‌های نو اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زده که این کار می‌تواند یک برند برای اصفهان باشد؛ البته از نظر من نباید این اقدامات در مسیری محدود انجام شود و باید در همه نقاط شهر توسعه پیدا کند تا در فضاهای مختلف شهری شاهد پیشرفت باشیم.

کد خبر 511999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.