افزایش ۴ برابری آمار حبس شدگان در آسانسور

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: قطعی برق طی روزهای اخیر علاوه بر محبوس شدن شهروندان در آسانسور حوادث دیگری را نیز در پی داشته است.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمودار عملیات‌های انجام شده در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نشانگر این است که قطعی مکرر برق شهر منجر به بالا رفتن عملیات نجات محبوس شدگان در آسانسور شده است به نحوی که این میزان از ۳۳ مورد در فروردین ماه سال جاری به ۱۳۶ مورد رسیده است.

وی افزود: گرمی هوا و استفاده مدام از تجهیزات خنک کننده مانند کولر در برخی موارد منجر به آتش گرفتن اینگونه تجهیزات می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان این که قطعی مکرر برق شهر علاوه بر حادثه محبوس شدن شهروندان در آسانسور حوادث دیگری نیز در پی داشته است، خاطرنشان کرد: قطع جریان برق هنگام استفاده از تجهیزات برقی نظیر سشوار، اتو، پنکه‌های زمینی و غیره که گاهی بعد از آن شهروندان، منزل را ترک کرده و تجهیزات را در پریز برق رها می‌کنند و با وصل مجدد جریان برق احتمال آتش‌سوزی در این شرایط بسیار بالا است.

صفری اضافه کرد: در برخی موارد قطع و وصل برق و ورود فشار مضاعف بالاخص روی تجهیزات غیراستاندارد یا کابل‌های برق فرسوده، موجب اتصال و آتش‌سوزی تجهیزات برقی می‌شود و در این مدت شاهد حوادث تلخی نظیر آتش‌سوزی منازل مسکونی بودیم که می‌توان گفت اکثراً به دلیل اینگونه مشکلات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای افزایش آگاهی و کاهش حوادث در صورت قطع برق شهری، نیاز است شهروندان نکات لازم در ایام قطعی برق را رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تصریح کرد: شهرداری گرگان در این راستا اقداماتی نظیر چسباندن برچسب‌های نکات ایمنی هنگام استفاده و محبوس شدن در آسانسور، ساخت تیزرهای ارائه نکات ایمنی در هنگام قطعی برق، ارائه پیام‌های رادیویی سازمان، طراحی پوستر، تراکت و توزیع در سطح شهر، طراحی و چاپ بروشور نکات ایمنی در استفاده از وسایل برقی و آسانسور، ارائه نکات ایمنی در فضای مجازی (اینستاگرام شهرداری گرگان و سازمان) و همکاری با مدیران پیج‌های اینستاگرامی گرگان، آموزش شهروندی در مرکز آموزش ایمنی و پیشگیری شهروندی به مراجعان، داوطلبان و شهروندان و آموزش نکات ایمنی به شهروندان با تماس با سامانه ۱۲۵ را انجام داده است.

کد خبر 511955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.