آغاز دوباره قرنطینه‌های کرونایی در استونی

موج جدیدی از کرونا در کشور استونی در حال شکل‌گیری است و همین امر مقامات تالین پایتخت را به اعمال تصمیمات جدیدی برای مهار بیماری سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت استونی یک بار دیگر استفاده از ماسک را برای مردم در مکان‌های عمومی اجباری کرده و از اعمال مقررات بیشتری برای پیشگیری از وقوع موج جدید خبر داده است. برگزاری رویدادها نیز از این پس مشمول محدودیت‌های بیشتری می‌شود و تعداد شرکت کنندگان در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. تا پیش از این حضور ۵۰۰ نفر در فضاهای داخلی و هزار و ۵۰۰ مورد در مکان‌های عمومی باز برای برگزاری رویدادها و مراسم مختلف مجاز بود که در پی اعمال قوانین جدید، این تعداد در فضاهای بسته و باز به ترتیب تا ۵۰ و ۱۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

تنها در صورتی که مردم مدارک کافی مبنی بر واکسینه شدن یا بهبودی از بیماری کرونا ارائه دهند، برگزاری رویدادها با حضور ۶ هزار نفر در فضاهای داخلی و تا ۱۲ هزار نفر در مکان‌های رو باز مجاز خواهد بود. البته افراد زیر ۱۸ سال نیازی به ارائه هیچ مدرکی مبنی بر مصون بودن از بیماری ندارند و می‌توانند آزادانه در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند.

جالب است بدانید که مقامات تالین امکان تزریق واکسن در محل زندگی شهروندان را نیز فراهم آورده‌اند به این صورت که افراد داوطلب می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفنی که در اختیار آنان قرار گرفته می‌شود، درخواست دریافت واکسن بدهند. ساکنان پایتخت استونی برای رزرو واکسن و آمبولانس باید حداقل ۴۸ ساعت قبل با مرکز مربوطه تماس گیرند تا زمان دقیق تزریق به آن‌ها اعلام شود.

لازم به ذکر است که تنها یک دوز واکسن جانسون به مردم تالین آن هم برای افراد بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود و در دست داشتن کارت هویت شخصی برای همه ضروری است. مدیران تالین ادعا کرده‌اند که پروژه تزریق واکسن در محل به وسیله آمبولانس به طور آزمایشی انجام می‌شود که در صورت موفقیت در سایر نقاط استونی نیز پیاده خواهد شد.

کد خبر 511938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.