کاهش مصرف انرژی برای مردم یونان اجباری می‌شود

نخست وزیر یونان کاهش مصرف انرژی توسط مردم را به شکل قانون در آورده و از همه خواسته است طی ساعات اوج گرما، کمترین بهره را از انرژی شبکه شهری برای خنک نگه داشتن منازل خود ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات یونانی با حضور نخست‌وزیر کشور بارها به برگزاری جلساتی در راستای مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی پرداخته‌اند تا رویکردی برای حل بحران بیابند. طی جلسه آخر که در دوم ماه اوت و در Kryoneri ، شهری در حومه شرق آتیکا برگزار شد نخست‌وزیر کیریاکوس میتسوتاکیس اعلام کرد که پیروی از طرح کاهش مصرف انرژی باید به شکل قانون درآید و سرپیچی از آن توسط شهروندان مشمول پیگرد قانونی شود.

گزارشات حاکی است که یونان از سال ۱۹۸۷ بدترین امواج گرمایی کل قاره اروپا را تجربه کرده، به طوری که دمای هوا در نقاط مختلف آن در مواقع بسیاری از ۴۶ درجه سانتیگراد تجاوز کرده است که این اتفاق، تهدیدی جدی برای وارد شدن فشار به شبکه برق کشور محسوب می‌شود.

کاهش مصرف انرژی برای مردم یونان اجباری می‌شود

میتسوتاکیس در جلسات متعددی که با وزیر محیط زیست و انرژی همچنین نمایندگانی از نهادهای مختلف برگزار کرد از لزوم اعمال اقدامات جدید برای تأمین الکتریسیته شهری سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد که دولت از هیچ حرکتی برای پیشگیری از وقوع بحران در این زمینه دریغ نخواهد کرد البته وی در ادامه سخنان خود، لزوم مشارکت شهروندان را امری مهم تلقی و ادعا کرد تنها اقدامات مقامات نمی‌تواند مردم را از نظر دسترسی به انرژی شهری تأمین کند.

به همین دلیل مشارکت شهروندان در کاهش مصرف انرژی ضروری خواهد بود و به زودی قانونی می‌شود که بر اساس آن، شهروندان موظف خواهند بود در ساعات اوج بار، مصرف انرژی خود را به حداقل برسانند. در واقع، مردم باید از روشن نگه داشتن تجهیزات برقی در ساعات اوج مصرف خودداری کنند و روش‌های جایگزینی را به جای دستگاه‌های تهویه برای پایین آوردن دمای محیط اطراف خود به کار گیرند.

کاهش مصرف انرژی برای مردم یونان اجباری می‌شود

کد خبر 511912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.