اسکوچیچ به دنبال میزبانی در تهران و بازی تدارکاتی برای تیم ملی

سرمربی کروات تیم ملی بعد از ادامه همکاری با این تیم، در دیدارهای اخیر خود با مسئولان فدراسیون فوتبال خواهان میزبانی در تهران و همینطور برگزاری بازی تدارکاتی شده است.

به گزارش ایمنا، دراگان اسکوچیچ با اتمام مأموریت خود در خرداد و حضور چند هفته‌ای در کرواسی برای سپری کردن دوران مرخصی، اکنون به تهران برگشته و مشغول برنامه‌ریزی برای تیم ملی است. او به دنبال حضور پرقدرت با ایران در انتخابی جام جهانی است تا ضمن رساندن ایران به جام جهانی قطر ۲۰۲۲، برای نخستین‌بار حضور در چنین رویدادی را تجربه کند.

* پرونده بازیکنان لیگ برتری بسته شد

سرمربی کروات تیم ملی و دستیارانش در روزهای و هفته‌های گذشته آخرین بازی‌های لیگ برتر را تماشا کردند و با تعطیلی مسابقات، آخرین برداشت خود را از بازیکنان داخلی انجام داده‌اند. اگر چه هنوز سه تیم لیگ برتری در مسابقات جام حذفی حضور دارند ولی به طور کلی سه دیدار برای پایان یافتن فصل جاری باقی مانده است.

اسکوچیچ و دستیاران داخلی و خارجی او باید ظرف ۲۰ روز آینده فهرست نهایی بازیکنان مدنظر خود برای حضور در اردوی شهریور را اعلام کنند.

در واقع با توجه به تعطیلی لیگ ایران، اسکوچیچ در روزهای آینده فقط می‌تواند شاهد عملکرد برخی از لژیونرهای شاغل در لیگ روسیه و بلژیک باشد که به طور قطع اگر مشکلی وجود نداشته باشد، به تیم ملی هم دعوت خواهند شد.

* بازی تدارکاتی نخستین نیاز تیم ملی

تیم ملی برای حضور در انتخابی جام جهانی نیازمند برگزاری اردو و بازی تدارکاتی است. احتمالاً اردوی ایران در تهران برگزار خواهد شد و به علت محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، سفر خارجی منتفی خواهد شد ولی اسکوچیچ از مسؤولان فدراسیون فوتبال برگزاری یک دیدار تدارکاتی را مطالبه کرده است.

سرمربی تیم ملی که در گذشته و در مرحله دوم انتخابی جام جهانی به گفته رئیس فدراسیون فوتبال قید بازی تدارکاتی را زده بود، این بار قبل از دیدار با سوریه و عراق یک بازی تدارکاتی را مدنظر قرار داده ولی هنوز مشخص نیست برای دیدار با دو تیم عربی منطقه که همیشه با دردسرهایی همراه بودند، چه حریفی را در نظر گرفته است.

باید دید فدراسیون فوتبال که اخیراً اعلام کرده تمام امکانات و حمایت‌های لازم را برای تیم ملی فراهم خواهد کرد، می‌تواند دغدغه اسکوچیچ مبنی بر بازی تدارکاتی را هم رفع کند.

* پیگیری میزبانی ایران در تهران

سرمربی تیم ملی با توجه به برگزاری چهار دیدار خارج از خانه در مرحله دوم، به شدت خواهان جلب نظر مسؤولان فیفا و AFC برای میزبانی در تهران است. اسکوچیچ به خوبی می‌داند که برای رویارویی با رقیبان قدرتمندی مانند کره جنوبی، امارات، عراق و سوریه میزبانی در تهران ارزشمند است از همین رو او در دیدار اخیر خود با کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال جویای این موضوع شده و امیدوار است در نخستین هفته از بازی‌ها در تهران به مصاف سوریه برود.

اسکوچیچ به دنبال میزبانی در تهران و بازی تدارکاتی برای تیم ملی

* برگزاری اردو از اواخر مرداد

با توجه به اهمیت بازی‌های پیش رو، تیم ملی قصد دارد اردوی خود را از اواخر مرداد و یا از یکم شهریور در تهران برگزار کند. برای این اردو خیال اسکوچیچ راحت‌تر است چرا که ملی‌پوشان در اردوی قبلی واکسینه شده‌اند و احتمال ابتلاء به کرونا کم‌تر است. ولی همانند اردوهای گذشته بازیکنان داخلی که در تعطیلات به سر می‌برند، زودتر از لژیونرها به تیم ملی ملحق خواهند شد.

اسکوچیچ سعی دارد برخی خلءهای تیمش از جمله در فاز دفاعی را به توجه به مصدومیت پورعلی گنجی، عارف غلامی، کمال کامیابی‌نیا و … حل و فصل کند تا جلوی رقیبان قدرتمند آسیایی دچار مشکل نشود.

* بازگشت کریم باقری به اردو

اسکوچیچ خواستار ادامه همکاری با دستیارهای داخلی و خارجی خود شده که یکی از این گزینه‌ها کریم باقری است که در اردوی بحرین هم به طور موقت همراه با کاروان ایران به این کشور رفت ولی باقری با پرسپولیس قرارداد دارد و برای قطعی شد همکاری با تیم ملی باید از کادرفنی پرسپولیس خارج شود تا مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای مربیان ملی نقض نشود.

با این حال هنوز ادامه همکاری باقری با تیم ملی مشخص نیست و باید دید او در دو بازی حساس با سوریه و عراق هم این تیم را همراهی خواهد کرد یا خیر.

تیم ملی در یازدهم و شانزدهم شهریور به ترتیب با سوریه و عراق دیدار خواهد کرد که هنوز محل برگزاری این بازی‌ها مشخص نشده اما به طور قطع عراق در خارج از خاک خود از ایران میزبانی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 511900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.