تاثیر واکسن کوواکسین بر گونه دلتا پلاس

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن کوواکسین قادر است با گونه دلتا پلاس ویروس کرونا مقابله کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه دلتا پلاس ویروس کرونا که با نام AY.1 شناخته می‌شود، برای اولین بار در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی در کشور هند شناسایی شد سپس در ۲۰ کشور دیگر نیز گسترش پیدا کرد. محققان معتقدند که این گونه از ویروس کرونا با سرعت زیادی منتقل می‌شود و آسان‌تر به سلول‌های میزبان ریه متصل می‌شود.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن کوواکسین بر گونه دلتا و دلتا پلاس ویروس کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، میزان آنتی بادی lgG تولید شده در بدن افرادی که دو دوز واکسن کوواکسین را دریافت کرده بودند مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن کوواکسین قادر است با گونه دلتا و دلتا پلاس ویروس کرونا مقابله کند.

نتایج آزمایشات مرحله سوم مربوط به واکسن کوواکسین نیز نشان می‌دهد که در برابر بیماری علامت‌دار کووید -۱۹ میزان تأثیرگذاری این واکسن ۷۷.۸ درصد است در حالی که خطر ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا را ۶۵.۲ درصد کاهش می‌دهد. نتایج مطالعه دیگری نشان می‌دهد که دریافت واکسن کوواکسین به میزان قابل توجهی مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله BIORXIV منتشر شده است.

کد خبر 511897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.