پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان تاکسیرانی رودسر کامل رعایت می‌شود

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر با بیان این که در حال حاضر این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، گفت: پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان تاکسیرانی رودسر به خوبی رعایت می‌شود.

قاسم خدادادی دشتکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به تمامی رانندگان تاکسی رودسر ابلاغ شده و تاکسیرانان باید در هنگام جابجایی مسافر از ماسک استفاده کرده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر سوار کردن سه مسافر روی صندلی عقب تاکسی ممنوع است و رانندگان تاکسی باید تا زمان قطع چرخه انتقال ویروس کرونا این مصوبه را اجرا کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر با بیان این که طبق الزامات بهداشتی و دستورالعمل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رانندگان تاکسی فقط می‌توانند دو مسافر روی صندلی عقب و یک مسافر روی صندلی جلو سوار کنند، اضافه کرد: ممنوعیت سوار کردن بیش از سه نفر از طریق سازمان تاکسیرانی به همه رانندگان تاکسی رودسر اطلاع رسانی شده است و خوشبختانه شهروندان فرهیخته رودسر با درک وضعیت موجود و رضایت کامل کرایه را بین خود سرشکن می‌کنند.

وی با بیان این که پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان تاکسیرانی رودسر به خوبی رعایت می‌شود و همه رانندگان از ماسک استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر خم سال جاری، ۷۰۰ عدد ماسک سه لایه توسط سازمان مدیریت حمل و نقل رودسر بین تاکسیرانان توزیع شد.

خدادادی دشتکی یادآور شد: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت رانندگان و شهروندان، ضدعفونی خودروها به صورت مستمر توسط رانندگان تاکسی انجام می‌شود.

وی افزود: رانندگان تاکسی در همه‌گیری بیماری کووید _۱۹ به دلیل ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از مسافران بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد ۳۶ نفر از رانندگان تاکسی در رودسر به کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر دو نفر در بیمارستان بستری هستند و طی این مدت متأسفانه دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: حدود دو ماه پیش اسامی ۵۲۵ راننده این سازمان را به شبکه بهداشت و درمان رودسر ارسال کرده‌ایم و رانندگان در نوبت تزریق واکسن کرونا هستند.

وی گفت: تاکسیرانان در ایام شیوع کرونا همواره در محیط کوچک و تنگ تاکسی با طی کردن مسافت‌های طولانی، فشار کاری و استرس زیادی را تحمل می‌کنند به همین دلیل از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتظار داریم هر چه سریع‌تر این قشر آسیب پذیر را در برابر ابتلای کرونا واکسینه کنند.

خدادادی دشتکی افزود: در حال حاضر در ناوگان سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری رودسر، حدود ۴۰۳ دستگاه تاکسی شهری، ۶۰۳ دستگاه وانت بار با سوخت بنزین و ۳۷۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین دیزل فعال است‌.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 511878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.