ارتقای کیفیت زندگی و زیست‌پذیری شهر در اولویت برنامه شهرداران باشد

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: رویکرد یک شهردار خوب باید در حوزه شهر باشد و باید سیاست‌های خود را بر ارتقای کیفیت زندگی شهری، زیست پذیری شهر و رضایت شهروندان متمرکز کند.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهردار منتخب باید سابقه مدیریت حوزه‌های شهری در شهرهای کوچک‌تر را داشته باشد یا حداقل تجربه‌ای در حوزه مدیریت شهری و مجموعه شهرداری داشته باشد تا بتواند به خوبی یک شهر و معضلات و مسائل آن را مدیریت کند.

وی افزود: افرادی که از خارج مجموعه شهرداری قصد دارند به عنوان شهردار یک شهر انتخاب شوند به دلیل این که چندان به ساختار شهرداری آگاه نیستند، ممکن است در مدیریت و اداره یک شهر چندان موفق نباشند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: فردی که قرار است به عنوان شهردار یک شهر انتخاب شود علاوه بر داشتن تجربه لازم و کافی در این زمینه نیاز است روحیه تعامل بالایی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: شهردار منتخب باید این قدرت را داشته باشد تا معاونان کارآمدی در حوزه‌های مختلف انتخاب کند تا بتوانند هماهنگی خوبی میان بخش‌های مختلف مجموعه شهرداری ایجاد کنند و از این جهت نیاز است که شهردار به دور از رویکردهای سیاسی باشد تا بتواند فعالیت‌ها و اقدامات خود را به خوبی پیش ببرد.

عموچی با تاکید بر این که شهردار باید توان مدیریتی بالایی داشته باشد، اضافه کرد: رویکرد یک شهردار خوب باید در حوزه شهر باشد و وی باید سیاست‌های خود را بر ارتقا کیفیت زندگی شهری، زیست پذیری شهر و رضایت شهروندان متمرکز کند.

وی گفت: انتخاب شهردار با تجربه، متخصص و مدبر می‌تواند نقش مؤثری در جهت دهی به فرآیندهای شهری و رفع معضلات شهر داشته باشد.

کد خبر 511839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.