گروه‌های خونی A و O برای اهدای خون مراجعه کنند/ کاهش ذخایر خون در اصفهان

مسئول پخش خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیشترین مشکل در زمینه پلاکت‌های خونی است و به گروه‌های خونی O مثبت و منفی و گروه خونی A منفی و مثبت نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جابری در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان در خصوص آخرین وضعیت بانک خون استان، اظهار کرد: در شرایط حاد کرونایی قرار داریم و بار مراجعات برای اهدای خون کاهش یافته است در حالی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است و نیاز است افراد برای اهدای خون به طور روزانه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حالی آمار اهداکنندگان خون کاهش یافته که بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هر روز به خون نیاز دارند و اگر با کاهش ذخیره خون مواجه شویم، چالش‌های متعددی را خواهیم داشت، البته در اعمال جراحی، حوادث و سوانح نیز به خون نیاز است.

مسئول پخش خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: مراجعه افراد باید مستمر باشد تا ذخیره خون در حد مطلوب باشد و دچار مشکل نشویم، در سه هفته گذشته شرایط ذخیره بانک خون استان اصفهان مطلوب بوده اما اکنون این ذخایر رو به کاهش است و با ادامه این روند در هفته‌های آینده قطعاً افراد نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی دچار مشکل و کمبود خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه درخواست داریم افراد برای اهدای خون مراجعه کنند، تصریح کرد: همواره به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، اما در حال حاضر بیشترین مشکل در زمینه پلاکت‌های خونی است و به گروه‌های خونی O مثبت و منفی و گروه خونی A منفی و مثبت نیاز داریم.

کد خبر 511816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.