اخراج خانواده‌های فلسطینی الشیخ جراح به تعویق افتاد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز، دوشنبه جلسه استماع بررسی پرونده چهار خانواده فلسطینی را که تهدید به اخراج از قدس شرقی به نفع شهرک‌نشینان اسرائیلی شده‌اند، برگزار کرد. این در حالی است که این پرونده منجر به خشونت‌های خونبار در ماه مه شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تخلیه شهروندان فلسطینی از منازلشان در محله الشیخ جراح را از ترس وقوع درگیری نظامی با حماس به تعویق انداخت.

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند: در این جلسه قضات پیشنهاد کردند ساکنان فلسطینی محله الشیخ جراح به صورت "مستأجران حمایت شده" در منازلشان بمانند در حالی‌که از قبل می‌دانستند ساکنان فلسطینی این پیشنهاد را نمی‌پذیرند. در عین حال شهرک نشینان شرط کردند ساکنان فلسطینی اذعان کنند آنها مالکان این زمین‌ها هستند.

وکیل خانواده‌های محله الشیخ جراح این پیشنهاد را رد کرد.

چهار خانواده فلسطینی ساکن محله الشیخ جراح در قدس شرقی مقابل دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درخواست تجدیدنظر کرده‌اند در حالی‌که دادگاه‌های رده پایین‌تر در زمینه شکایت شهرک‌نشینان حکم به تخلیه منازل فلسطینی‌ها داده‌اند.

اما در اراضی اشغالی برخی استثناهای تجدیدنظر فقط یک بار مقابل دادگاه عالی در گذشته وجود داشته از این رو خانواده‌های فلسطینی منتظر هستند ببینند آیا می‌توانند تجدیدنظر جدید به صورت استثنایی بدهند یا نه.

سامی رشید، وکیل خانواده‌های فلسطینی گفت: دادگاه می‌تواند به ما اجازه تجدیدنظر را بدهد. با وجود آن صدور حکم نهایی امروز بعید است.

پرونده مربوط به مالکیت زمین‌هایی است که منازل فلسطینی‌ها در آنها ساخته شده و شهرک‌نشینان سعی در کنترل گرفتن آنها دارند.

طبق قانون رژیم صهیونیستی، اگر یهودیان بتوانند ثابت کنند که خانواده‌هایشان قبل از جنگ ۱۹۴۸ در قدس شرقی زیسته‌اند می‌توانند مطالبه استرداد حق مالکیت را داشته باشند اما چنین قانونی برای فلسطینی‌هایی که در جریان جنگ اموال و زمین‌هایشان را از دست دادند، وجود ندارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 511806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.