متن تا حاشیه انتخاب شهردار تهران؛ امروز دوشنبه ۱۱ مردادماه

خبرهای مربوط به انتخاب شهردار تهران امروز _دوشنبه ۱۱ مردادماه_ همچنان پیرامون ملاک‌های این انتخاب توسط شورای شهر است هرچند که انصراف بذرپاش از تصدی شهرداری نیز خبرساز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین اخبار متن و حاشیه مربوط به انتخاب شهردار تهران را در ادامه می‌خوانید:

مهرداد بذرپاش در ساعات ابتدایی امروز طی نامه‌ای به مهدی چمران، رئیس منتخب شورای ششم انصراف خود را از گزینه‌های تصدی شهرداری تهران اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

"نظر به ضرورت انسجام در جبهه انقلاب و نیز حضور دلسوزانی که خود را برای خدمت در شهرداری تهران عرضه کرده‌اند، و ضمن تشکر از حسن نظر اعضای منتخب شورای شهر تهران به اینجانب، بدینوسیله انصراف خود را از حضور در این عرصه اعلام می‌نمایم و امیدوارم بهترین انتخاب را انجام دهید که واقعاً در شأن شهروندان شریف تهران باشد و در خدمت به این مردم خوب و قدرشناس، از هیچ تلاشی فرونگذارد. "

همچنین مهدی اقراریان سخنگوی منتخبین شورای ششم شهر تهران از تقدیم برنامه‌های هابیل درویشی به اعضای منتخب شورای شهر ششم خبر داد و اظهار کرد: نشست مشترک اعضای منتخب شورای شهر تهران با هفت نفر از نامزدهای تصدی شهرداری تهران همچنان در حال برگزار است. در این نشست آقای درویشی ضمن پاسخ به سوالات اعضای منتخب شورای شهر تهران برنامه‌های خود را جهت مدیریت شهر تهران برای یک دور چهارساله ارائه کرد.

سخنگوی منتخبین شورای ششم شهر تهران، با بیان اینکه هابیل درویشی با شعار «کلان شهر رفاه و آرامش» برنامه‌های خود را تقدیم شورا کرده است، افزود: آقای درویشی در هفت فصل تخصصی به تشریح برنامه‌های خود پرداخته است. در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اقدامات فوری در حوزه خطوط مترو، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از شاخص‌ترین آنهاست.

ناصر امانی منتخب شورای ششم تهران نیز درباره ارائه برنامه علیرضا زاکانی به باشگاه خبرنگاران گفت: زاکانی به تمام حوزه‌های شهرداری پرداخت، اهداف و چالش‌های تهران را بررسی کرد و برنامه او بسیار جامع‌تر و مفصل‌تر از دیگران بود و همچنین به تمام سوالات هم پاسخ داد، در مجموع جلسه بسیار خوبی بود.

منتخب شورای ششم تصریح کرد: او تاکید داشت که وظیفه محور هستم، هیچ مسئولیتی را دنبال نکردم و چون بعضی از اعضا پیشنهاد دادند و ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی در تهران وجود دارد، برنامه خود را ارائه دادم.

نرجس سلیمانی یکی از منتخبان شورای ششم شهر تهران در پاسخ به سوال فارس که به نظر شما چه کسی شهردار آینده تهران خواهد شد گفت پروسه انتخاب شهردار یک پروسه جمعی است و این روند هم در حال انجام است و اظهار نظرهای شخصی با توجه به اینکه در نتیجه نهایی مؤثر نیست ارزش ذاتی هم ندارد و غیر از یک فضاسازی رسانه‌ای کاربرد علمی و مؤثری هم نخواهد داشت.

وی افزود: به طور طبیعی در جریان جزئیات و علاقمندی نامزدهای احتمالی اولیه بودم و در کلیه فرایندها نسبت به انتخاب گزینه اصلح مشارکت داشتم. البته باید توجه داشته باشیم که در فرایندهای انتخاباتی این چنینی به طور طبیعی داشتن برنامه و دفاع متناسب از برنامه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین دلیل توجه بنده بیش از افراد و اشخاص معطوف به برنامه‌ها است و در برنامه‌ها هم بیشتر به جای برنامه‌های اعلامی به توانایی و سوابق گذشته فرد توجه دارم.

سلیمانی گفت: مسائل بسیار مهمی در شاخص‌ها بررسی شده است و مجموع اعضای شورا در حد بضاعت به آن پرداختند. همه نامزدهای اولیه سوابق و پیشینه‌های مختلفی داشته‌اند که به ظن خودشان در شرایط کنونی مورد نیاز شهر و شهروندان است ولی اجازه بدهید این فرایند انتخاب شهردار سیر خودش را طی کند و این اظهارنظرهای شخصی موجب تقویت و یا خدای نکرده موجب تضعیف احتمالی و غیرمنصفانه اشخاص نشود.

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس سابق مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتخاب شهردار تهران گفت: برای انتخاب شهردار تهران باید تنها منتظر نظر شورای شهر بود و اجازه داد تا سازوکار دموکراتیک در این زمینه در پیش گرفته شود. مردم به اعضای شورای شهر رأی دادند و شورای شهر باید بر پایه استقرار خود یک شهردار حرفه‌ای و نه یک شهردار سیاسی انتخاب کند.

حقیقت‌پور ادامه داد: در این برهه زمانی نیازمند یک شهردار جدی و حرفه‌ای در تهران هستیم. شهردار سیاسی شاید مشکل جناح سیاسی را حل کند اما مشکل شهر را حل نمی‌کند، توان در نظر گرفتن منابع مالی پایدار برای تهران را ندارد و نمی‌تواند امور شهر تهران را با مدیریت متوازن جلو ببرد.

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به انتشار برخی از اسامی در ارتباط با کاندیداهای تصدی شهرداری تهران که نامشان در پرونده‌های تخلف ادوار گذشته شهرداری موجود است، گفت: انتظار می‌رود شورای شهر بر اساس کارآمدی، سلامت، پاکدستی و تعهد به منافع مردم انتخاب خود را صورت دهد چرا که انتظار مردم از اعضای شورای شهر انتخاب شهرداری است که نظارت پذیر و متعهد به قانون باشد.

حق‌شناس در این باره گفت: نمی‌توانیم رویکردی که در شورای شهر چهارم بود و شهر در اختیار گروه‌های خاص سیاسی قرار گرفت و فرصت‌های زیادی از دست رفت را دوباره تکرار کنیم. در آن ادوار شاهد شکل گرفتن پرونده‌های تخلفی بودیم که هم چنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مسائل شهر وجود دارد. در یکی از همین پرونده‌ها موسوم به پرونده «یاس» شاهد محکومیت قائم‌مقام شهردار وقت تهران به ۲۰ سال زندان و باز گرداندن اموال به یغما رفته بودیم. حالا امروز از جانب نهادهای قدرت کسانی به دنبال ثبیت چهره‌های قید شده در این پرونده بر روی صندلی شهرداری تهران هستند.

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان، به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شایعات مطرح شده درباره شهردار تهران، گفت: در شورای شهر تهران شخصیت‌هایی وجود دارند که می‌توانیم به سخنان آنها اعتنا کنیم.

او درباره ویژگی‌های مهم برای شهردار تهران بیان کرد: شهردار تهران باید هم دغدغه اداره مطلوب شهر تهران از نظر وظایف شهرداری را داشته باشد و هم به زیباسازی و نظافت و ترافیک تهران توجه کند؛ زیرا در حال حاضر اینها جزو عمده مشکلات شهر تهران محسوب می‌شوند، بنابراین فردی باید شهردار باشد که مدبر، دانشمند و دارای شخصیتی قوی باشد که بتواند تهران را خوب اداره کند.

کد خبر 511774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.