آیا واکسن‌های استنشاقی کرونا موثرتر است؟

محققان معتقدند که واکسن‌های استنشاقی مانع ورود ویروس کرونا به بدن افراد از طریق بینی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پژوهشگران سراسر دنیا در حال بررسی تأثیر واکسن‌های استنشاقی کرونا هستند، به نظر می‌رسد که این نوع واکسن‌ها مؤثرتر از واکسن‌های عضلانی است، زیرا واکسن‌های استنشاقی مانع ورود ویروس کرونا از طریق بینی می‌شود. واکسن‌های عضلانی مانع ورود ویروس به بدن افراد نمی‌شود، اما خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تا کنون هفت واکسن استنشاقی کرونا در سراسر دنیا تولید شده است و محققان در حال بررسی آن‌ها است؛ برای نمونه، بهارات بیوتک (Bharat Biotech) بخشی از آزمایش‌های تولید واکسن داخلی بینی کووید -۱۹ را انجام داده است. گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی میزان تأثیر واکسن‌های استنشاقی بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. افراد شرکت کننده در این مطالعه در ابتدا واکسن کوواکسین را تزریق کردند و برای دوز دوم واکسن استنشاقی تولید شده را دریافت کردند.

اطلاعات مربوط به این مطالعه تقریباً دو ماه و نیم آینده منتشر خواهد شد، اما نتایج آزمایشات اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌های داخل بینی کووید -۱۹ همه ضعف‌های واکسن‌های عضلانی را جبران می‌کند. به گفته محققان، از آنجایی که واکسن‌های استنشاقی مانع ورود ویروس کرونا به بدن افراد می‌شود، خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 511665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.