آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی ۱۵ مرداد برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: آزمون مدارس نمونه دولتی پایه دهم روز جمعه ۱۵ مردادماه با حضور ۱۲ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۰ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش به طور همزمان برگزار می‌شود.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی، اظهار کرد: مقرر بود این آزمون در ۱۸ تیرماه برگزار شود که در نهایت مجوز برگزاری آن برای ۱۵ مرداد ماه صادر شده و جمعه این هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به این که فرآیند ثبت نام مدارس به نوعی درگیر برگزاری این آزمون است روز جمعه آزمون مدارس نمونه دولتی در بیش از ۲۰ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش که برخوردار از این مدارس باشند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور همزمان برگزار می‌شود.

پذیرش دانش‌آموزان بر مبنای معدل پایه نهم و نمره آزمون ورودی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر پذیرش دانش‌آموزان ورودی برای مدارس نمونه دولتی پایه دهم بر مبنای ارزشیابی پایان نوبت دوم پایه نهم و معدل پایانی این پایه به همراه نمره آزمون محاسبه می‌شود و در نهایت همه این موارد برای اعلام نتیجه آزمون ورودی دبیرستان مورد تقاضای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حداقل معدلی که دانش‌آموز برای ورود به مدارس نمونه دولتی نیاز دارد ۱۸ به بالا است و سئوالات آزمون از کتاب‌های درسی پایه نهم سال تحصیلی ١۴٠٠-١٣٩٩ طرح می‌شود.

ناظم زاده، اضافه کرد: قریب به ۱۲ هزار دانش‌آموز در آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شرکت می‌کنند و هر مدرسه به فراخور کلاس‌های موجود نسبت به جذب دانش‌آموز اقدام می‌کند و از این تعداد ۲۰ الی ۳۰ درصد در نهایت پس از قبولی به مدارس نمونه دولتی راه می‌یابند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص لزوم رعایت موارد بهداشتی در روز آزمون، گفت: با توجه به این که این آزمون در شرایط حاد کرونایی برگزار می‌شود مسئولان مدارس و مناطق آموزش و پرورش موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و لازم است دانش‌آموزان و خانواده‌ها نسبت به رعایت موازین بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گرفتن فرزندشان با مابقی دانش‌آموزان توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر 511649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.