نگهداری از یک میلیون سند حقوقی در کتابخانه ملی

مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: بیش از یک میلیون برگ سند حقوقی در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حامد ایرانشاهی درباره راه‌اندازی نخستین موزه ملی حقوق ایران، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون برگ سند حقوقی در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود که این آمار روز به روز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: این اسناد تاکنون مورد مطالعه حقوقی قرار نگرفته‌اند و استفاده‌ای از آن‌ها نشده است. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور نیز رشته‌ای تحت عنوان تاریخ حقوق وجود نداشته و مطالعه جدی در این خصوص در مراکز علمی صورت نگرفته است.

مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تصریح کرد: بر همین اساس برنامه راهبردی برای تبدیل موزه ملی حقوق به قطب مطالعات تاریخ حقوق ایران در حال تدوین است.

ایرانشاهی خاطرنشان کرد: در گام نخست سعی بر آن است که اغلب اساتید حقوق کشور از این موزه بازدید کنند و پیشنهادات راهبردی آن‌ها برای تبدیل موزه ملی حقوق به قطب مطالعات تاریخ حقوق دریافت شود.

نخستین موزه ملی حقوق ایران با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری همزمان با یک‌صد و پانزدهمین سالگرد انقلاب مشروطه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.

کد خبر 511628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.